Vămuirea centralizată, un lucru bun în teorie, haotic la faţa locului: Nu mai facem faţă, suntem doar o mână de oameni la mii de colete

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Toate operaţiunile de declarare la vamă sunt efectuate de către Poşta Română FOTO Shutterstock
Toate operaţiunile de declarare la vamă sunt efectuate de către Poşta Română FOTO Shutterstock

Mulţi români cumpără produse din afara spaţiului UE, acestea trebuind, conform legii, vămuite înainte să ajungă la destinatar. De la finalul anului trecut, Poşta Română a anunţat modificări în ceea ce priveşte acest proces, toate coletele din Bucureşti şi Ilfov fiind centralizate într-un singur punct şi distribuite de acolo direct către clienţi.

În teorie este un lucru bun, în practică însă, o vizită la sediu a dezvăluit multe frustrări şi întârzieri.

Ce spune teoria

În teoria Poştei Române, trimiterile extra-comunitare adresate persoanelor fizice domiciliate în Bucureşti şi judeţul Ilfov sunt livrate la domiciliul clienţilor, ca urmare a procesului de vămuire centralizată, în urma obţinerii de către Poşta Română a Autorizaţiei de Comisionar în vamă, care desfăşoară activităţi de curierat rapid. Înainte de aceasta, trimiterile erau „împrăştiate” în mai multe centre, de unde clienţii trebuiau să se ducă să le ridice.

În practică, ce se întâmplă

Wall-Street.ro a dorit să urmărească implementarea noului sistem şi a comandat un colet cu cărţi de la o companie majoră cu sediul în SUA. Termenul de livrare era maxim data de 15 iunie, conform furnizorului. În data de 15 iunie, nicio urmă de colet. Contactând furnizorul din SUA, ni s-a răspuns prompt că este posibil „să fie blocat în vamă”, deci să mai aşteptăm circa 7 zile. Dupa încă şapte zile, niciun semn.

Citeşte pe wall-street.ro continuarea articolului pentru a afla ce răspund oficialii Poştei Române

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite