Avansarea în carieră se face în trei mari direcţii, dintre care doar două se văd în CV: către un post mai mare (în „înălţime”, adică mai sus pe scara ierarhică, în „lărgime”, adică mai multe responsabilităţi, sau amândouă), către un angajator mai mare, mai profesionist, mai prestigios, şi către un salariu mai mare. Recrutorii şi angajatorii cu experienţă, care cunosc bine piaţa, pot evalua destul de precis diferenţele de la o poziţie la alta din CV, adică să măsoare care a fost avansul de fiecare dată.
 
Ceea ce puţini ştiu, însă, este că avansul în carieră pe direcţia angajator are o valoare mai mare pentru majoritatea managerilor şi recrutorilor decât avansul pe poziţie. Ca să fiu mai explicit, să luăm doi angajaţi care lucrează la aceeaşi firmă- una puţin cunoscută, fără vreun nume sonor pe piaţă, să zicem. Cei doi angajaţi au posturi identice, şi amândoi îşi schimbă jobul, în acelaşi timp: unul către o poziţie mai înaltă la o companie similară ca imagine cu cea de la care a plecat, al doilea pe acelaşi job, dar la o companie cunoscută, apreciată pe piaţă.
 
Observând de zeci de ani reacţiile angajatorilor în faţa acestor profiluri cu parcursuri diferite pentru avansul în carieră, concluzia este fără echivoc: majoritatea managerilor dau mai multă valoare profilurilor (CV-urilor) în care avansarea s-a făcut către un angajator cu imagine mai bună decât celor în care pasul s-a făcut doar către un post mai mare.
 
De ţinut minte, aşadar, atunci când vă planificaţi avansul în carieră şi vă calculaţi valoarea CV-ului pe piaţă…