Un mare site de rezervări online continuă să inducă în eroare turiştii prin metoda „a mai rămas doar o cameră“

Un mare site de rezervări online continuă să inducă în eroare turiştii prin metoda „a mai rămas doar o cameră“

Deşi site-urile de rezervări hoteliere online sunt supuse unor reguli mai dure cu privire la transparenţă, unele dintre ele continuă să aibă practici înşelătoare pentru turişti, scrie CNN.

Ştiri pe aceeaşi temă

În februarie, Autoritatea de Concurenţă şi Pieţe din Marea Britanie (CMA) a anunţat că şase site-uri de rezervare a hotelurilor - Expedia, Booking.com, ebookers, Hotels.com, Agoda şi Trivago – au fost subiectul unei investigaţii, după ce au fost semnalate îngrijorări privind costuri ascunse, reduceri înşelătoare, tactici prin care clienţii erau presaţi să cumpere mai repede şi ordinea în care apăreau rezultatele pe paginile site-urilor.

Drept urmare, toate cele şase site-uri au convenit să ia măsuri pentru a fi mai transparente cu privire la reduceri, numărul celorlalţi oaspeţi care iau în considerare să se cazeze la o anumită proprietate şi numărul de camere rămase. Preţul final al unei camere trebuie afişat din prima, fără costuri ascunse.

Site-urile au avut timp până la 1 septembrie pentru a se conforma.

Cu toate acestea, verificările autorităţilor efectuate după data limită arată că, în timp ce celelalte site-uri s-au conformat, Booking.com încă încalcă regulile.

Mai precis, platforma Booking.com este acuzată că continuă să utilizeze tactici de vânzare a camerelor de cazare prin presiune, mai precis prin metoda „a mai rămas doar o cameră“.

Cinci din 10 oferte de tipul „doar o cameră rămasă pe site-ul nostru” au fost false, a constatat ancheta.

Site-ul manifesta aceeaşi problemă, joi, când şi reporterii CNN au verificat.

Un reprezentant al companiei Travel a declarat că Booking.com trebuie să ia măsuri imediate. „Am găsit dovezi clare că Booking.com nu şi-a curăţat suficient practicile şi că încalcă regulile de vânzare sub presiune, ceea ce ar putea face ca milioane de consumatori să se grăbească să facă o rezervare”, a spus acesta.

„Acum trebuie să ofere garanţii că nu va continua să inducă în eroare turiştii cu aceste practici lipsite de scrupule, altfel autoritatea de reglementare va trebui să acţioneze cu acţiuni puternice pentru a alinia practicile”, a adăugat oficialul.

Un purtător de cuvânt al Booking.com a declarat pentru CNN că „lucrează din greu” pentru a respecta reglementările. „Aceasta include implementarea de noi modalităţi pentru a ilustra consumatorilor informaţiile cu privire la disponibilitatea şi popularitatea proprietăţilor specific. Nu ne oprim niciodată să ne gândim cum putem optimiza experienţa consumatorilor pe site-ul nostru web şi în aplicaţiile mobile, precum şi să lucrăm îndeaproape cu autorităţi precum CMA pentru îmbunătăţiri din întreaga industrie”, a spus purtătorul de cuvânt.

CMA a transmis că este în măsură să acţioneze dacă Booking.com nu reuşeşte să implementeze modificările necesare. „Suntem conştienţi de această problemă izolată cu Booking.com şi am adus-o deja în discuţie. Ne-au asigurat că va fi repede rezolvată. Dacă descoperim că Booking.com sau orice alte site-uri de rezervări hoteliere folosesc declaraţii înşelătoare, nu vom ezita să luăm măsuri suplimentare”, a spus un purtător de cuvânt.

Săptămâna trecută, Autoritatea de Concurenţă şi Pieţe din Marea Britanie a anunţat că alte 25 de site-uri de rezervare a cazărilor, inclusiv Airbnb, Google şi marile lanţuri hoteliere, au convenit să respecte noile reguli sale. Şase lanţuri hoteliere - Accor, IHG, Hilton, Radisson şi Wyndham - au solicitat mai mult timp pentru efectuarea modificărilor tehnice necesare pentru a se asigura că clienţilor din Marea Britanie li se va afişa întotdeauna costul integral al unei camere în avans.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: