Ultimul avion Airbus A310 din flota Tarom a fost retras: acesta a aterizat sâmbătă de la Madrid

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ultimul avion Airbus A310 din flota transportatorului aerian naţional Tarom, aeronava botezată Transilvania, a efectuat sâmbătă ultimul său zbor, pe ruta Madrid-Bucureşti. Acesta a aterizat pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă din Bucureşti, la ora 16.40, fiind tras la salonul oficial, sub tradiţionalele tunuri de apă.

Reprezentanţii Tarom au anunţat în repetate rânduri în ultimii ani că este necesară înlocuirea flotei companiei, pentru eficientizarea activităţii.

Avioanele din flota Tarom au o medie de vârstă de peste 15 ani, situaţie care măreşte semnificativ costurile de întreţinere şi operare.

Având la bord 125 de pasageri, aeronava, împreună cu echipajul, au fost întâmpinaţi cu aplauze de foşti colegi piloţi şi însoţitori care au zburat cu ea.

Aceştia s-au declarat copleşiţi de moment şi au rememorat clipele petrecute de-a lungul timpului în cursele lungi pe care Tarom le efectua cândva.

image

FOTO Inquam Photos / Octav Ganea

„Am zburat pe Airbus A310 încă de la început, de când au intrat în flota companiei. Lucrez la Tarom din anul 1979. Şi fiul meu lucrează tot la Tarom, este economist. Din păcate nu mi-a împărtăşit pasiunea. Am zburat peste tot, toate cursele au fost foarte frumoase, din toate am amintiri minunate”, a declarat pentru News.ro Sănduşa Tecucianu Moretti, şef de cabină pe ultimul zbor al aeronavei Transilvania.

Aceasta a povestit că a zburat cu Airbus-urile Tarom la Hanoi, Shanghai, Singapore şi Bangkok, curse la care compania de stat a renunţat de mulţi ani.

”Dacă nu iubeam meseria asta, nu puteam zbura atât. O iubesc, mă simt mai bine în aer decât pe uscat”, spune Sănduşa Tecucianu Moretti.

La rândul său, Virgil Dumitraşcu, fost comandant pe această aeronavă până să se pensioneze, a lucrat 35 de ani la Tarom. El se declară copleşit de emoţie, însă spune că nu este un moment trist, ci firesc.

”Am fost 30 de ani pe lung-curier. Primul lung-curier, Boeing 707. Apoi, din 1994, am zburat încă zece ani pe acest tip de avion, până am ieşit la pensie. Am zburat la Chicago, Montreal, Beijing, acestea erau de bază în acea perioadă”, a povestit pentru News.ro Virgil Dumitraşcu.

image

 FOTO Inquam Photos / Octav Ganea

Tarom cumpăra în anul 1992 trei avioane A310, Muntenia, Moldova şi Transilvania, cu o capacitate de 209 locuri. Acestea erau folosite în special pentru cursele pe distanţe lungi, precum Bangkok, Beijing, New York, Singapore, Montreal, la care Tarom a renunţat.

În 1995, avionul Muntenia s-a prăbuşit la Baloteşti, la câteva minute după decolare.

Avioanele A310 au fost modernizate în 2007 la uzinele Airbus din Bordeaux, iar ulterior au fost introduse în circuit, pe rute europene. Cele mai lungi distanţe pe care zburau aceste avioane în ultimii ani erau spre Madrid, Tel Aviv şi Dubai.

În ultima lună au avut loc mai multe incidente legate de zborurile Tarom, în special din cauza unor defecţiuni tehnice. În 12 septembrie anul acesta a fost retras din uz şi celălalt aparat Airbus A310, cumpărat în 1992.

Compania Tarom rămâne cu o flotă de 22 de avioane formată din trei mărci diferite, Airbus, ATR şi Boeing, cu o medie de vârstă de peste 15 ani, situaţie care măreşte semnificativ costurile de întreţinere şi operare.

Reprezentanţii transportatorului aerian şi ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, au avut în urmă cu săptămână o întâlnire cu reprezentanţii constructorului francez de aeronave ATR, în urma căreia producătorul va transmite ”în curând” o ofertă de închiriere a două avioane de generaţie nouă, de tipul ATR 72-600.

Tarom a cheltuit anul trecut aproape 47 milioane lei (10,4 milioane euro) cu întreţinerea şi reparaţiile avioanelor, potrivit raportului companiei aferent anului 2015, publicat pe site-ul companiei.

Gradul mediu de încărcare al aeronavelor Tarom a fost anul trecut de circa 68%.

Tarom a raportat pentru primul semestru al acestui an pierderi de 28,6 milioane lei (peste 6 milioane euro), de opt ori mai mari faţă de nivelul prevăzut în bugetul de venituri si cheltuieli.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite