UE e dispusă să ne dea 5,1 miliarde de euro pentru infrastructură, dar litigiile dintre antreprenori şi beneficiari întârzie proiectele

UE e dispusă să ne dea 5,1 miliarde de euro pentru infrastructură, dar litigiile dintre antreprenori şi beneficiari întârzie proiectele

Proiectele de autostrăzi, căi ferate, linia de metrou Bucureşti-Ilfov şi multe altele beneficiază de o finanţare europeană de peste 5 miliarde euro, dar implementarea lor este întârziată de procesele dintre investitori şi CNAIR, CFR şi Metrorex. Comisia Europeană speră că acestea vor fi rezolvate şi  România va accesa fondurile până în 2020.

Ştiri pe aceeaşi temă

 
Comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu, l-a primit miercuri, la Bruxelles, pe ministrul transporturilor din România, Felix Stroe, pentru a discuta despre proiectele de transport şi propunerile de proiecte din cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020 (POIM), cofinanţat prin Fondul european de dezvoltare regională (FEDR) şi prin Fondul de coeziune (FC).
 
După ce l-a felicitat pentru „progresul realizat în îndeplinirea precondiţiilor aferente investiţiilor în transport, în special încheierea contractelor de performanţă cu furnizorii majori de servicii de transport şi cu beneficiarii - CNAIR, CFR şi Metrorex - şi înfiinţarea Autorităţii de Reformă Feroviară”, Corina Creţu şi.a exprimat speranţa că România va accesa în timp util fondurile europene.
 
 "România are la dispoziţie peste 5 miliarde de euro în cadrul programului Infrastructură Mare. Pentru a absorbi eficient această sumă avem nevoie de o planificare realistă, o pregătire amănunţită şi o implementare eficientă a proiectelor de transport. În calitate de fost director general al Companiei de Apă Constanţa, domnul Stroe a fost foarte eficient în utilizarea fondurilor UE şi înţelege importanţa unor proiecte bine pregătite. De aceea, sper ca întârzierea de până acum în pregătirea şi implementarea noilor proiecte de transport să fie recuperată", a spus oficialul european.
 
Potrivit acesteia, litigiile contractuale între antreprenori şi beneficiarii majori de transport, cum ar fi CNAIR şi CFR, au dus la întârzieri în implementarea proiectelor. 
 
„În prezent, autorităţile române colaborează cu experţi internaţionali pentru a elabora un nou contract standard, cu clauze de arbitraj pentru soluţionarea conflictelor, în loc să recurgă la instanţele judecătoreşti obişnuite. Astfel s-ar facilita şi accelera implementarea proiectelor de transport cu finanţare europeană şi a celor cu finanţare naţională”, a informat Comisia.
 
Din cele 5,1 miliarde de euro, disponibile pentru transport în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare pentru perioada 2014-2020, suma alocată autostrăzilor este de 2,65 miliarde de euro, încă aproape 1,5 miliarde de euro pentru cîăi ferate, 543,3 milioane de euro pentru reţeaua de metrou Bucureşti-Ilfov, 271,2 milioane de euro pentru căi navigabile interioare şi porturi maritime, 75,6 milioane de euro pentru transport multimodal, 42,57 milioane de euro pentru TEN-T aeroporturi şi 26,3 milioane de euro pentru protecţia mediului.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările