Trenurile franţuzeşti care vor circula pe un foarte popular traseu de weekend din România. Ce operator privat le va folosi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Sursa foto: Forum Metrou usor
Sursa foto: Forum Metrou usor

Regio Călători, cel mai mare operator feroviar privat din România, va introduce în circulaţie, începând cu 9 decembrie, două trenuri cumpărate la mâna a doua din Franţa. Modelul adus în România are trei vagoane, cu o capacitate de 228 de locuri, şi a fost produs în 15 exemplare.

„Primele două rame noi ale Regio Călători (fostul RegioTrans – n. red.) au efectuat probe de parcurs joi între Braşov şi Câmpina. Urmează zilele următoare probe până la Bucureşti", spune Andrei Andras, membru al Asociaţiei Metrou Uşor, citat de feroviarul.ro.

Potrivit acestuia, din 9 decembrie compania va începe operarea a două perechi de trenuri între Braşov şi Bucureşti, iar în sezonul estival le va introduce pe ruta Braşov – Mangalia.

„Ramele sunt vopsite în totalitate, li s-au aplicat sigle Regio Călători", mai spune Andrei Andras.

Automotor X 72500 al Regio Călători rame disel sncf alstom Automotor X 72500 al Regio Călători

Foto: feroviarul.ro

Ramele SNCF Class X 72500 reprezintă o serie de automotoare diesel produse de Alstom pentru operatorul naţional francez în perioada 1997-2002. Ele erau folosite pentru transport expres regional (TER), în special în zonele din sudul şi vestul Parisului şi pe coasta sudică. Trenurile au fost fabricate să atingă o viteză maximă de 160 km/h şi se pot cupla. Modelul adus în România are trei vagoane, cu o capacitate de 228 de locuri, şi a fost produs în 15 exemplare.

Fiecare vagon motor (cele terminale) este echipat cu 2 motoare MAN care dezvoltă un total de 800 cai putere, aducând puterea totală de tracţiune la 1.600 cai putere (1200kW), cu transmisie hidromecanică Voith. Fiecare vehicul dispune şi de un generator auxiliar Perkins/Mecalte pentru serviciile din salon, respectiv lumină, aer condiţionat, acţionarea uşilor, etc, instalaţia având 181 cai putere (135 kW).

În legătură cu postul de conducere, s-a aplicat modelul TGV cu un scaun central şi pupitru computerizat, punând la dispoziţie instrumente de diagnoză în timp real a problemelor automotorului. 

Totuşi, au existat probleme cu aceste trenuri - o primă actualizare a venit imediat după lansarea modelului şi a vizat îmbunătăţiri la softul calculatorului şi diferite sisteme de siguranţă), iar o a doua a introdus aproape 200 de modificări asupra sistemelor automotorului, vizând aşezarea cabinei interioare, serviciile pasagerilor şi aspectul, scrie forum.metrouusor.com

Cu toate acestea, după 4 ani de serviciu comercial, Alstom şi SNCF încă mai lucrau la soluţii, existând încă probleme cu generatoarele şi sistemele de acţionare a uşilor. Aceste probleme şi altele, care au impus de-a lungul anilor limitarea vitezei de operare comercială la 120km/h, împreună cu introducerea unor serii noi de trenuri au determinat conducerea SNCF să caseze treptat această clasă. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite