Traseul „Autostrăzii Dacia“ a fost bătut în cuie. Ministrul Dan Costescu zice că tronsonul ar putea fi gata în anul 2020

Traseul „Autostrăzii Dacia“ a fost bătut în cuie. Ministrul Dan Costescu zice că tronsonul ar putea fi gata în anul 2020

Angajaţii Dacia au cerut în repetate rânduri autostradă de la Sibiu la Piteşti

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, afirmă într-un interviu pentru Mediafax că autostrada Sibiu-Piteşti, unul din cele mai aşteptate proiecte de infrastructură, ar putea fi finalizată în 2020, studiul de fezabilitate urmând să fie realizat anul viitor, iar construcţia să dureze 3 sau 4 ani.

"Fezabilitatea va trebui făcută în mod serios, cu studii geo, cu studii topo (geotehnice, respectiv topografice - n.r.), sunt lucrări care, nefăcute, au stat la baza greşelilor pe care le constatăm, de genul Orăştie-Sibiu.
Ele vor trebui făcute temeinic, ca să putem să avem o bază pentru proiectare corectă şi, după aceea, pe baza unui proiect bine fundamentat să putem să facem pasul următor, o construcţie pe care să nu trebuiască să o demolăm ulterior“, a spus Costescu.

Cinci sectoare

„Studiul de fezabilitate pentru Piteşti-Sibiu este deja în derulare, s-a împărţit pe cinci tronsoane.
Două din ele la capete, care ridică mai puţine probleme de mediu, au început şi ar fi trebuit să se termine chiar în această perioadă în care discutăm acum.
Celelalte trei, de la mijloc, au probleme de mediu, în sensul că se află în Natura 2000, şi acolo durează ceva mai mult. Termenul iniţial a fost iunie 2016, au fost cumva comasate.
Consultantul Comisiei Europene a solicitat să le acordăm răgaz şi primelor două tronsoane, să le lăsăm ca termen odată cu celelalte din mijloc, ca să putem să avem siguranţă că avem un studiu serios", a afirmat Costescu.

În iunie 2016 vom şti cât costă

Studiul de fezabilitate ar urma să fie finalizat în iulie 2016, când vor fi anunţate valoarea investiţiei şi data lansării.

În urma unor consultări publice a fost stabilit traseul autostrăzii, respectiv varianta trei din cele cinci propuse.

"Este varianta 3. O zonă care nu atrage mari probleme sau orgolii, pentru că trosoanele de mijloc sunt peste munte şi nu hotăram dacă trecem printr-o localitate sau alta, ci de fapt dacă mergem pe o vale sau alta, deci nu au fost foarte mari dispute pe această temă", a precizat Costescu.

Întrebat dacă autostrada va fi finalizată în anul 2020, Costescu a răspuns afirmativ, arătând însă că termenul include "o marjă destul de optimistă". El a afirmat că în Italia şi Spania faza de pregătire a unui astfel de proiect durează 5-6 ani, faţă de 2 în România, la care se adaugă execuţia propriu-zisă, de 3-4 ani.

Cea mai aşteptată autostradă

Sibiu-Piteşti este una din cele mai aşteptate autostrăzi din România, inclusiv de către cea mai mare companie din România, Dacia, care este şi cel mai mare exportator la nivel naţional.

Lucrările ar urma să înceapă anul viitor sau în 2017, întâi 10 kilometri dintre Sibiu şi Boiţa şi 31 de kilometri dintre Piteşti şi Curtea de Argeş.

Potrivit Master Planului pentru Transporturi, costul pe kilometru pentru cele două tronsoane variază între 6 şi 8,7 milioane de euro.

Sibiu-Piteşti este singurul tronson care lipseşte din autostrada care ar urma să lege graniţa de vest a ţării cu Capitala şi, mai departe, cu Portul Constanţa, dar mai ales va fi primul tronson de autostradă care traversează Carpaţii.

Datorită presiunilor pe care le-au făcut angajaţii Dacia Piteşti de-a lungul timpului, tronsonul a fost botezat de presă "Autostrada Dacia".

Toate celelalte tronsoane de pe Coridorul IV fie au fost finalizate, fie sunt în lucru şi ar trebui să fie gata anul viitor.

Costurile cu acest proiect, în lungime de 116 kilometri, sunt estimate la două miliarde de euro, din care 85% sunt fonduri europene nerambursabile.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările