Transportatorii ameninţă cu majorarea tarifelor de transport rutier, dacă nu le este rambursată supraacciza: Se va resimţi în preţurile plătite de populaţie

Transportatorii ameninţă cu majorarea tarifelor
de transport rutier, dacă nu le este rambursată supraacciza: Se va resimţi în preţurile
plătite de populaţie

Transportatorii susţin că vor fi nevoiţi să majorare cu minimum 12% tarifele de transport rutier, iar consumul va migra, dacă Guvernul mai întârzie să le ramburseze o parte din supraacciza la carburanţi. Ei spun că acest lucru „se va resimţi direct şi imediat în preţurile plătite de populaţie”.

Ştiri pe aceeaşi temă

 „În urma întârzierii total nejustificate de rambursare a unei părţi din supraacciza la carburanţi, volumele de motorină alimentate de transportatorii rutieri au migrat deja către ţările vecine, cu impact negativ asupra bugetului de stat. Totodată, transportatorii rutieri vor fi nevoiţi să majoreze tarifele de transport cu cel puţin 12% ca urmare a întârzierii implementării unei noi scheme de rambursare a supraaccizei pentru transportatorii rutieri, creştere care se va resimţi direct şi imediat în preţurile plătite de populaţie”, susţine Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), într-un comunicat.

La întâlnirea avută în data de 5 octombrie între UNTRR, prim-ministrul Mihai Tudose şi ministrul Finanţelor, Ionuţ Mişa, au fost analizate efectele aplicării supraaccizei la carburanţi constând într-o creştere pe costurile de transport de minimum 9 eurocenţi pentru motorină.

Atunci a fost agreată rambursarea unei părţi din supraacciza la carburanţi după o schemă îmbunătăţită faţă de cea precedentă. Reprezentanţii transportatorilor arată însă că decizia a fost întârziată după ce reprezentanţii Consiliul Concurenţei au precizat că o astfel de schemă ar fi considerată ajutor de stat.

UNTRR a demonstrat totuşi că în state precum Spania, Franţa sau Italia, care rambursează supraacciza către transportatorii rutieri, schema de rambursare a accizei este implementată de mai mulţi ani fără a fi încadrată ca ajutor de stat, respectându-se prevederile Directivei 96/2003, cu rambursarea accizei fără a se coborî sub pragul minim comunitar la motorină, de 330 euro/1000 l, nivel sub care ar trebui încadrată ca ajutor de stat.

„UNTRR solicită Guvernului adoptarea cât mai urgentă a unui mecanism de rambursare a accizei suplimentare într-o formă îmbunătăţită faţă de sistemul precedent, cu o valoare rambursată de minimum 5 eurocenţi/litru, pentru a menţine un cost al motorinei pentru transportatorii rutieri români cel puţin la acelaşi nivel cu Ungaria, în caz contrar competitivitatea fiind grav afectată, determinând migrarea acestora la furnizorii de carburant din ţările vecine, pe rutele de transport”, mai arată transportatorii.

Potrivit UNTRR, într-un an fiecare camion care efectuează transport internaţional aduce statului român peste 35.000 euro în taxe şi impozite directe şi indirecte, iar autovehiculele care operează la nivel naţional peste 100.000 lei – acciză, TVA, carburant, achiziţie piese, întreţinere, taxe salarii. Fiecare camion care nu mai alimentează în România aduce pierderi directe si indirecte bugetului de stat de 20 de ori mai mari decât sumele potenţiale de restituit din supraacciză.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările