Topul celor mai doriţi angajatori din România. Pe ce loc sunt BMW, Samsung şi Porsche

0
Publicat:
Ultima actualizare:
locuri de munca angajari cereri anunturi

Peste 15.000 de respondenţi au participat la cel mai amplu studiu de piaţă desfăşurat vreodată în România, pentru industria de resurse umane, şi au răspuns care sunt angajatorii pentru care şi-ar dori să lucreze.

 ”Most Attractive Employers in Romania”, realizat de Universum Global şi eJobs a fost adresat atât studenţilor, cât şi profesioniştilor cu experienţă pe piaţa muncii din următoarele domenii de activitate: Business şi Economie, IT, Inginerie, Ştiinţe Umaniste, Sănătate şi servicii medicale, Ştiinţe Naturale şi Drept.

Primii şase angajatori, cei care au atras cel mai mult atenţia profesioniştilor, sunt Google, Porsche, Amazon, Regina Maria, Enel şi Mercedes Benz.

Următoarele opt poziţii sunt ocupate de Banca Transilvania, Medicover, Procter & Gamble, Samsung, Oracle, BMW Group, Synevo sau Zentiva.

În ceea ce-i priveşte pe studenţi, lista companiilor pentru care şi-ar dori să lucreze include jucători precum Google, L’Oreal, Regina Maria, Orange, Banca Transilvania, Samsung, Microsoft, Bayer sau Rompetrol.

Argumentele în funcţie de care respondenţii au nominalizat companiile pentru care şi-ar dori să lucreze sunt în strânsă legătură cu criteriile pe care le au în vedere atunci când se gândesc la jobul ideal. Astfel, atât profesioniştii, cât şi studenţii îşi doresc să lucreze într-o companie care să le ofere echilibru între viaţa personală şi cea profesională, să aibă un job stabil şi care să îi ajute să crească, din punct de vedere profesional. 

”Dacă acestea sunt importante mai degrabă în retenţia la job, când vine vorba de angajare, candidaţii aplică la acele companii care oferă pachete salariale competitive, care îşi trimit angajaţii la traininguri şi le sprijină dezvoltarea profesională, care sunt cunoscute pentru stabilitate şi pentru că îşi respectă angajaţii. Foarte important este să ofere şi şansa unor promovări rapide. Angajatorii ar trebui să fie extrem de atenţi la aceste semnale pe care le trimit angajaţii în piaţă, mai ales în contextul unei fluctuaţii uriaşe de personal şi în special în condiţiile în care doar 12% dintre angajaţi sunt mulţumiţi de actualul lor loc de muncă şi doar 15% ar recomanda angajatorul pentru care lucrează prietenilor şi cunoştinţelor”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Pentru prima oară în România, studiul face o disociere clară între două categorii importante de candidaţi: studenţii şi profesioniştii – cei care au deja experienţă pe piaţa muncii. Astfel, pentru studenţi cele mai importante aspecte pe care le iau în calcul atunci când îşi aleg viitorul angajator sunt trainingurile şi oportunităţile de dezvoltare profesională pe care le oferă, pachetul salarial, şansa de a promova rapid sau de a face o schimbare în societate. Mai caută companii care oferă program de lucru flexibil, care au o reputaţie bună în piaţă sau care sunt stabile. 

”Foarte interesante sunt opţiunile studenţilor şi când vine vorba despre tipul de companie pentru care ar vrea să lucreze. Un sfert dintre respondenţi preferă companiile care au între 50 şi 199 de angajaţi, iar 22% ar vrea să lucreze în companii chiar mai mici de atât, de maximum 50 de angajaţi. Doar 12% ar lucra într-o companie cu 200-499 de angajaţi şi 10% în companii care au între 500 şi 999 de angajaţi”, mai spune Bogdan Badea.

Interesant este şi faptul că, în ciuda aparenţelor, start-up-urile şi deschiderea propriului business nu se află în topul opţiunilor lor. Cei mai mulţi şi-ar dori un job într-o multinaţională, următoarea alegere fiind companiile antreprenoriale locale de dimensiuni mari. Surprinzător, opţiunea de a-şi deschide o afacere este aproape la egalitate cu cea de a lucra în sectorul public, în timp ce start-up-urile ar fi ultima alegere pentru un student. 

Pentru profesionişti, pe de altă parte, cel mai important este salariul. Aceştia mai vor să poată participa la traininguri şi cursuri de dezvoltare personală, să aibă un loc de muncă sigur şi în care să poată promova rapid.

Studiul a fost realizat în perioadaaugust – noiembrie 2019, pe un eşantion de 15.000 de studenţi şi profesionişti din România, aceasta fiind cea mai extinsă cercetare de piaţă făcută vreodată în România, pentru industria HR.

Lansată în 1999, eJobs este prima platformă de recrutare lansată în România. eJobs România aparţine companiei Ringier Romania, parte din Ringier AG, compania internaţională de media localizată în Zurich, Elveţia. eJobs.ro le oferă clienţilor săi cea mai relevantă bază de date de candidaţi, pe care o pune la dispoziţie prin metode eficiente, utilizând canale de media personale şi cunoştinţe avansate de Performance Marketing şi campanii de Employer Branding, precum şi tactici de optimizare a rezultatelor de recrutare. eJobs.ro are un număr de peste 4 milioane de CV-uri, mai mult de 2 milioane de utilizatori unici lunari, 7.000 de CV-uri actualizate zilnic şi o bază de fani de peste 300.000 pe Facebook.

Universum Global are peste 20 de ani de experienţă în domeniul employer branding-ului şi a colaborat cu peste 1.700 de companii renumite la nivel de mondial, ajutându-le să îşi transforme brandurile de angajator. Mai mult, Universum este singura organizaţie care oferă certificări de „Expert în Employer Branding” la nivel global, contribuind până în prezent la specializarea a peste 1.000 de profesionişti în recrutare. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite