Top 10 joburi care nu existau acum un deceniu

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto Shutterstock
Foto Shutterstock

În ultimii ani, evoluţia rapidă a tehnologiilor moderne, dezvoltarea unor platforme online şi ritmul tot mai intens al vieţii ne-au schimbat radical nevoile, modul în care funcţionează creierul nostru, dar şi comportamentul nostru din viaţa de zi cu zi.

În acest context, piaţa muncii s-a transformat la rândul ei semnificativ, astfel că astăzi putem discuta despre numeroase joburi care nici nu existau cu zece ani în urmă. 

Oferta de locuri de muncă este acum mai variată ca niciodată, iar abilităţile digitale şi capacitatea de adaptare sunt aptitudini care, în unele cazuri, pot cântări mai greu decât studiile sau experienţa. Schimbările, însă, nu se opresc aici.

Care sunt joburile care nu existau acum zece ani

Impactul tehnologiei s-a resimţit din plin în piaţa muncii, astfel că, în prezent, putem discuta de o gamă largă de posturi care necesită doar câteva cunoştinţe digitale de bază. În plus, procesele de lucru decurg acum mult mai simplu, mai ales că o bună parte din munca zilnică poate fi organizată şi realizată prin intermediul smartphone-ului. 

Un caz interesant este cel al serviciilor de food delivery, care, în ultimii ani, au cunoscut o dezvoltare accelerată, amplificată acum şi de pandemie. În consecinţă, cererea de livratori este tot mai mare, iar cei care vor să se angajeze au nevoie doar de un smartphone pe care să-şi instaleze aplicaţiile şi de un mijloc de transport cu ajutorul căruia să se deplaseze mai uşor către destinaţia la care trebuie să livreze comanda. Totul este automatizat până în cele mai mici detalii, de la preluarea comenzii şi găsirea unui livrator în timp util, până la direcţionarea acestuia spre adresa clientului, aplicaţia oferind suport constant pe tot parcursul livrării.

Printr-un proces similar trec şi şoferii serviciilor de ride-sharing, pentru care există, de asemenea, o cerere uriaşă pe piaţă, în special în oraşele mari. Cu ajutorul unor aplicaţii instalate pe telefon, aceştia îşi pot face cont pentru a prelua clienţi pe care să îi transporte dintr-un loc în altul.

Însă nu doar serviciile de curierat au avut de câştigat de pe urma evoluţiei tehnologice. Pentru a ţine pasul cu inovaţiile din domeniu, Medicina este un alt domeniu care s-a adaptat la schimbările impuse de tehnologia, astfel că, în zilele noastre, auzim tot mai des despre telemedicină. Medicii folosesc acum tehnologia telecomunicaţiilor pentru a primi analize şi investigaţii medicale, pentru a transmite interpretarea lor, dar şi pentru a oferi consultaţii de la distanţă. 

Şi domeniul relaţiilor cu clientul a trecut prin schimbări semnificative ca urmare a impactului adus de noile tehnologii. Deşi comunicarea a fost automatizată, iar boţii se ocupă acum să ofere informaţiile de bază pentru clienţi, interacţiunea umană nu poate fi înlocuită în totalitate, astfel că au apărut multe posturi de digital call-center operator. Un astfel de rol presupune preluarea dialogului cu clienţii ale căror nevoi nu au fost rezolvate în urma interacţiunii standard cu boţii. 

Bineînţeles, dezvoltarea tuturor acestor aplicaţii, platforme online şi reţele sociale a devenit o nevoie în sine, astfel că au apărut numeroase joburi în jurul lor. De la dezvoltatori de aplicaţii mobile şi social media specialists la creatori de conţinut urmăriţi de milioane de oameni, internetul şi ramificaţiile sale au devenit în prezent surse de venit pentru tot mai multe persoane. În topul joburilor nou apărute se numără astăzi:

1. Livratorul (Food Delivery)

2. Şoferul de ride-sharing

3. Digital call-center operator

4. App Developer

5. Social Media Specialist

6. VR/AR designer

7. Producător de podcast

8. Telemedic

9. Online streamer

10. Creator de conţinut / Influencer

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite