Timişoara va avea metrou. Primarul Nicolae Robu s-a apucat de proiect, lipsesc doar banii

Timişoara va avea metrou. Primarul Nicolae Robu s-a apucat de proiect, lipsesc doar banii

Timişoara va fi al doilea oraş din România cu metrou

Timişoara ar putea avea în curând o linie de metrou: primarul Nicolae Robu a decis realizarea unei linii cu o lungime de 8 kilometri, care să lege centrul oraşului de aeroport.

Proiectul va intra în bugetarea pentru perioada 2014-2020, însă până acum nu se cunoaşte de unde vor proveni banii, scrie Business Magazin, care citează Timiş Online.
 
„Asta e soluţia – liniile de cale ferată trebuie să fie duse în subteran, şi cu această ocazie sigur că se va realiza şi o conexiune tip metrou între câteva puncte cheie ale oraşului nostru: Gara de Nord, zona mall, Gara de Est, aeroportul, toate pot ajunge să fie legate şi se va putea face repede şi la preţuri convenabile aşa ceva. Sunt acele utilaje cârtiţă care străpung munţii, merg pe sub mări, pe unde vrei”, a spus Robu, potrivit sursei citate.
 
Linia de metrou va porni de la Gara de Nord, va ajunge la Gara de Est şi se va termina la Aeroportul Internaţional Timişoara. Acesta a înregistrat în 2013 un trafic de circa 750.000 de pasageri, cu jumătate de milion mai puţin faţă de nivelul din urmă cu doi ani. 
 
"Adevărul" a mai scris despre proiectele fanteziste ale primarului Robu. La jumătatea lunii ianuarie, acest proiect era evaluat la 2 miliarde de euro. Anterior, Robu a făcut aceleaşi promisiuni şi un campania electorală.
 
Singurul oraş din România care are metrou este Bucureştiul. Marea majoritate a magistralelor au fost realizate în perioada comunistă, iar costurile realizării infrastructurii sunt uriaşe. În acest moment se lucrează la o magistrală care să unească cartierul Berceni cu zona Universitate şi apoi cu Pantelimon. Aceasta a rămas de mai multe ori fără finanţare în ultimii ani.
 
O altă linie posibilă este cea care să lege oraşul cu aeroportul Henri Coandă din Otopeni.
 
Mai puteţi citi:
 
După ce prima intersecţie de pe Magistrala 5 de metrou, Academia Militară - Orizont, cu tunel dublu finalizat, a fost terminată la începutul lunii ianuarie, utilizatorii forumului metrouusor au postat imagini din interiorul tunelului săpat de „cârtiţa“ Filofteia.
 
Cel de-al doilea echipament Tunnelling Boring Machine (TBM) a terminat, pe 8 ianuarie 2014, execuţia tunelului dintre staţiile Academia Militară şi Orizont pe firul doi, în lungime de 533 de metri, anunţă Ministerul Transporturilor.
 
Mai multe trenuri de metrou urmeză să ajungă în Capitală în următoarea perioadă, iar primul dintre acestea, botezat Dunărea, s-a oprit la Bucureşti joi seară. Imediat după ce va fi supus mai multor teste, noul tren va circula pe liniile subterane din Capitală.
 
În timp ce lucrările la Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei sunt în plină desfăşurare, extinderea metroului bucureştean nu se oprşte aici. Reprezentanţii Metrorex susţin că Magistrala 6 de metrou, care va uni centrul oraşului de Aeroportul Internaţional „Henri Coandă“, este un proiect aflat în plină dezvoltare. adevarul.ro vă prezintă stadiul actual.
 
Lista lucrărilor publice care vor fi tratate anul viitor cu prioritate la finanţare de către Guvern include nouă proiecte de autostrăzi, părţi din tronsonul metrou Dr Taberei-Universitate, dar şi legătura de metrou cu aeroportul Henri Coandă, despre care premierul Ponta afirma că nu ar fi eficientă.
 
Premierul Victor Ponta a declarat vineri că metroul va trece de la Ministerul de Transporturi în competenţa Primăriei Generale, pe modelul ţărilor europene.
 
Tarifele pentru călătoria cu metroul se vor scumpi cu 25%-33%, preţul cartelei pentru două călătorii urmând să crească de la 4 la 5 lei, a celei cu 10 călătorii de la 15 lei la 20 lei, iar pentru un abonament lunar cu 62 de călătorii pasagerii vor scoate din buzunar 65 lei, de la 50 lei în prezent. Potrivit proiectului pentru Legea Descentralizării, metroul ar urma să treacă la Primăria Capitalei, după ce Guvernul îşi va asuma răspunderea.
 
Vicepreşedintele Uniunii Sindicatelor Libere de la Metrou, Marian Bărăgău, a declarat că neînţelegerile dintre angajaţi şi conducerea Metrorex s-au rezolvat, iar contractul de muncă a fost semnat pe 17 octombrie.
 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: