Tichetele „Rabla“, monedă de schimb şi pentru panouri solare sau centrale termice

Tichetele „Rabla“, monedă de schimb şi pentru panouri solare sau centrale termice

Persoanele care au maşini mai vechi de 12 ani, le pot da spre casare şi pot primi în schimb suma de 4.500 lei cu care să-şi cumpere doar panouri solare sau centrale termice cu coeficient de poluare redus şi surse alternativ/ecologice.

Ştiri pe aceeaşi temă

26 de senatori şi deputaţi au depus miercuri la Senat un proiect de lege privind susţinerea eliminării autovehiculelor poluante, cu vechime mai mare de 12 ani.
 
Potrivit proiectului, în schimbul maşinii, persoanele fizice şi juridice pot primi un tichet în valoare de 4.500 lei, pe care-l pot folosi însă doar pentru achiziţia de panouri solare, centrale termice cu coeficient de poluare redus şi surse alternativ/ecologice.
 
Tichetul valoric nu pate fi înstrăinat, aşa cum se poate proceda în cadrul programului “Rabla”.
“Campania specifică din cuprinsul acestei legi se suprapune Programului Rabla pentru anul aferent. Beneficiarul nu poate înstrăina, spre folosinţă, tichetul solicitat acordat în baza prezentei legi. Orice situaţie de acest gen anulează prima de casare”, se arată în proiectul de lege.
 
În lista furnizorilor se pot înscrie producători/comercianţi, cu activitate în domeniul panourilor solare şi al centralelor termice nepoluante, care au cel puţin 3 ani vechime pe teritoriul României.
 
Pentru a beneficia de acest program (rabla contra panou solar sau centrala termică nepoluantă), persoanele fizice şi juridice trebuie să nu mai fi aplicat vreodată la vreunul dintre programele derulate de Agenţia Fondului de Mediu.
 
Cei 26 de iniţiatori, majoritatea din PNL, îşi motivează propunerea prin faptul că „toate programele Rabla, derulate în ultimii 13 ani au generat şi acţiuni de speculă”. 
 
„Contravaloarea voucher-ului a fost tranzacţionată la limita dintre licit şi ilicit, de către proprietarii de drept ai acestuia şi utilizatorii finali, cu interfaţă în zona comercianţilor de autovehicule, autorizaţi de program”, motivează iniţiatorii proiectului interdicţia de înstrăinare a voucherului.
 
Cât despre rezultatele programelor Rabla, iniţiatorii consideră că “(...) cetăţenii bine intenţionaţi, în înscrierea în acest program, au obiecţii faţă de valoarea produsului, raportat la calitatea acestuia, în contradicţie cu ce pot cumpăra, cu aceiaşi bani, de pe piaţa second din ţările vestice. Practic, nu toate obiectivele iniţiale, din toate programele Rabla, sunt atinse de conţinutul legislaţiei actuale”.
 
În fapt, susţin politicienii, câştigul substanţial aparţine comercianţilor de autovehicule noi. “Se acceptă tacit, dar se recunoaşte foarte puţin: valoarea unui eco-tichet reprezintă de multe ori doar adaosul comercial suplimentar, practicat de distribuitotii auto în timpul derulării acestor campanii”, susţin iniţiatorii proiectului.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările