Teodorovici: Impactul eliminării taxei pe stâlp şi a supraccizei pe carburanţi este unul foarte mare. Va fi foarte greu să ne încadrăm în ţinta de deficit în 2016

Teodorovici: Impactul eliminării taxei pe stâlp şi a supraccizei pe carburanţi este unul foarte mare. Va fi foarte greu să ne încadrăm în ţinta de deficit în 2016

Eugen Teodorovici, ministrul Finanţelor, spune că ăşi doreşte eliminarea taxei pe stâlp şi a supraccizei pe carburanţi, dar măsura ar avea un impact foarte mare asupra deficitului bugetar FOTO Adevărul

Eliminarea taxei pe stâlp şi a accizei suplimentare la carburanţi de la 1 ianuarie 2016, măsuri introduse de Guvern în proiectul noului Cod Fiscal, acum aflat în dezbatere în Camera Deputaţilor, ar avea un impact bugetar foarte mare şi va fi foarte greu ca România să se încadreze anul viitor în ţinta de deficit bugetar agreată, de 1,1% din PIB, a declarat Eugen Teodorovici, ministrul Finanţelor.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Discuţia trebuie purtată în Camera Deputaţilor. Sunt păreri pro şi contra. Noi toţi ne dorim să se scoată. De exemplu, taxa pe stâlp se duce indirect în tarif, pentru că sunt companii mari de stat cărora li se aplică această taxă pe partea de utilităţi şi care duc această taxă în tarif. Se creează un cerc neplăcut. Discuţiile vor fi şi de scoatere, dar impactul este unul foarte mare. Ştim foarte bine anul viitor avem o ţintă de atins, acel deficit de 1,1 aproximativ, faţă anul ăsta când avem 1,83 şi va fi foarte greu să ne încadrăm în ceea ce înseamnă anul viitor. Din păcate, o crimă făcută de poporul român a fost aceea când s-a asumat de către fostul preşedinte această ţintă de deficit pe care România nu are cum s-o... Alte state şi-au asumat-o, dar nu în 2016, şi ele sunt ţări care au avut investiţii. România este o ţară care are nevoie de investiţii. Cum poţi să-ţi asumi ca preşedinte o astfel de ţintă, când ştii foarte bine că ţara are nevoie de investiţii?“, a spus ministrul Finanţelor, la Digi24.
 
Proiectul noului Cod Fiscal, aprobat de Guvern la 25 martie, prevederea eliminarea taxei pe stâlp de la 1 ianuarie 2016, acum fixată la un nivel de 1% din valoarea activelor, dar şi reducerea accizelor la carburanţi – cu 20% pentru motorină, cu 18,62% la benzina fără plumb şi cu 16,28% la benzina cu plumb. Măsura avea ca obiectiv compensarea introducerii, de la 1 aprilie 2014, a accizei suplimentare de 7 eurocenţi pe litrul de carburanţi. 
 
Numai că Senatul a aprobat la 27 aprilie proiectul noului Cod Fiscal eliminând reducerea accizelor la carburanţi. De asemenea, au stabilit un impozit de 5% pe dividend, în loc de 16% în prezent, deşi Guvernul propusese eliminarea lui de la 1 ianuarie 2016. 
 
Proiectul noului Cod Fiscal se află acum în dezbatere în Camera Deputaţilor, unde există discuţii privind neeliminarea taxei pe stâlp şi să se renunţe la reducerea cotei standard de TVA de la 24% la 20% de la 1 ianuarie 2016, potrivit lui Gheorghe Ialomiţioanu, fostul ministru al Finanţelor. 
 
„Vor să stopeze Codul fiscal, să nu-l discute decât după ce vine FMI pentru că nu sunt măsuri sustenabile. Să renunţe la eliminarea unor impozite, cum este taxa pe stâlp, şi la reducerea TVA de la 24 la 20%“, a spus fostul ministru. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările