Telefon codat în reţea? Cum procedezi pentru a-l debloca

Telefon
codat în reţea? Cum procedezi pentru a-l debloca

Românii pot solicita deblocarea telefoanelor codate în reţea, la achiziţionarea acestora sau oricând după aceea, pe baza facturii fiscale sau a certificatului de garanţie al terminalului, informează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Ştiri pe aceeaşi temă

Condiţiile standard minime de deblocare a terminalelor codate în reţelele de comunicaţii mobile au fost stabilite printr-un Cod de conduită, adoptat de principalii operatori de telefonie mobilă din România. Acesta prevede că operatorii decodează gratuit terminalul achiziţionat doar în cazul în care acesta este cumpărat individual, fără servicii de comunicaţii electronice. 

Condiţii de deblocare                         

ANCOM precizează însă că în cazul telefoanelor achiziţionate împreună cu un serviciu de comunicaţii electronice, în cadrul unui pachet promoţional sau la un preţ preferenţial, decodarea presupune plata unui tarif pentru operaţiunea de deblocare, indiferent dacă are loc înainte sau după expirarea perioadei minime contractuale. Valoarea tarifului de decodare este stabilită de fiecare operator în parte. În aceste cazuri, contractele încheiate de operatori cu utilizatorii trebuie să conţină informaţii cu privire la faptul că telefonul este codat în reţea şi la condiţiile de deblocare a acestuia.  

Conform codului de conduită, deblocarea ar trebui să se realizeze în maxim 15 zile lucrătoare de la înregistrarea solicitării.

De asemenea, este specificat în cod faptul că operatorii vor debloca numai telefoanele care nu au depăşit durata medie de utilizare menţionată de producător în certificatul de garanţie. Deblocarea terminalelor mai vechi se poate realiza numai în măsura în care operatorii dispun de resursele tehnice necesare pentru a face acest lucru.

Ce, cum şi unde reclami

Dacă telefonul cumpărat odată cu serviciul de telefonie este blocat în reţea şi nu există în contract nicio informaţie despre acest lucru, utilizatorii pot sesiza ANCOM, aici.

Dacă furnizorul nu a respectat condiţiile de deblocare menţionate în contract, atunci utilizatorii se pot adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările