Tăriceanu vrea să discute cu premierul Ponta pe tema scandalului Volkswagen. „Există riscul ca oamenii să nu-şi poată înmatricula maşinile“

Tăriceanu vrea să discute cu premierul Ponta pe tema scandalului Volkswagen. „Există riscul ca oamenii să nu-şi poată înmatricula maşinile“

Tăriceanu avetizează că există riscul ca românii să nu îşi poată înmatricula noile maşini dacă fac parte din gama Volkswagen cu emisii mai mari decât permite legislaţia

Preşedintele Senatului, Călin Popescu-Tăriceanu, a declarat miercuri că vrea să aibă o discuţie cu premierul Victor Ponta pe tema scandalului în care este implicată compania germană Volkswagen, pentru a răspunde în mod adecvat situaţiei.

„Doresc să vorbesc cu primul ministru pe acest subiect, cred că este o problemă foarte serioasă care afectează numeroşi cetăţeni români şi trebuie să răspundem în mod adecvat acestei situaţii“, a spus Călin Popescu-Tăriceanu, după o reuniune de lucru cu ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, ministrul Transporturilor, Iulian Matache şi cu preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului, pe tema scandalului în care este implicată compania germană Volkswagen.
 

„Guvernul trebuia deja să ia măsuri“

 
Tăriceanu a mai spus că, în opinia sa, Executivul trebuie să ia urgent măsuri: „Dacă va fi nevoie ca Parlamentul să susţină prin măsuri legislative, le stăm la dispoziţie, chiar încerc un pic să sensibilizez mai mult autorităţile în faţa acestei situaţii de criză. Nu există o situaţie precedentă cunoscută de acest gen ca să pot spune care ar fi măsurile fireşti“.
 
Preşedintele Senatului a anunţat că ministrul Mediului a iniţiat un grup de lucru pe acestă temă şi că în zilele următoare vor avea loc reuniuni de lucru. În opinia sa, grupul de lucru trebuie extins. „Trebuie, fără îndoială, o serie de decizii care, până în momentul de faţă, după părerea mea, ar fi trebuit deja să fie luate. Nu e nici în momentul de faţă târziu“, a mai spus Tăriceanu.
 

Probleme la înmatriculare?

 
Preşedintele Senatului a mai spus că există riscul ca maşinile cu probleme să fie în continuare cumpărate de clienţi, care nu-şi vor putea înmatricula maşinile conform specificaţiilor din cărţile de maşinilor, din certificatele de omologare şi statul va fi direct responsabil pentru această situaţie.
„Cred că este obigaţia noastră, a autorităţilor de a ne poziţiona în această chestiune, de a nu aştepta ca nemulţumirea firească, pe care cetăţenii pot să o aibă, să crească fără să existe o reacţie sănătoasă din partea autorităţilor“, a spus Tăriceanu.
 

Modelele Elveţiei sua Belgiei

 
Călin Popescu-Tăriceanu a mai spus că România poate să analizeze felul în care au procedat alte ţări europene în această situaţie şi a exemplificat cu cazul Elveţiei, unde vânzările au fost sistate, ori al Belgiei, unde statul s-a constituit parte civilă într-un proces cu Volkswagen.
 
„Prin inducerea în eroare în cadrul testelor statul român a fost înşelat şi aici sunt consecinţe legate de poluare şi de taxele de mediu pe care clienţii le plătesc pentru fiecare maşină. Al doilea element foarte grav este că, în acest fel, au produs şi înşelarea clienţilor, a consumatorilor“, a declarat preşedintele Senatului.
 
Potrivit declaraţiei de interese, Călin Popescu Tăriceanu este acţionar la Automotive Trading Services SRL şi preşedinte onorific al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de automobile APIA.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările