Târgul de Turism al României şi-a deschis oficial porţile. Ministru: Să facem această industrie printre principalii contribuitori la PIB

Târgul de Turism al
României şi-a deschis oficial porţile. Ministru: Să facem această industrie printre principalii contribuitori la PIB

Bogdan Trif FOTO Inquam Photos Adel Al Haddad

A 39-a ediţie a Târgului de Turism al României, cel mai mare eveniment autohton dedicat industriei turismului, a fost deschisă oficial joi, 22 februarie 2018, în noile spaţii expoziţionale ale Romexpo, pavilioanele B1 şi B2.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ministrul turismului Bogdan Gheorghe Trif, a susţinut o alocuţiune în cadrul deschiderii, precizând faptul că principala sa misiune ca ministru al turismului este de a aduce această industrie printre principalii contribuitori la PIB: „Trebuie în curând să avem o lege a turismului (...) care să reglementeze exact şi clar toate obiectivele şi targeturile. Această lege va simplifica ulterior şi tot domeniul de acte normative pe care le avem şi care, la momentul actual, este extrem de stufos şi de greoi. Ne-am propus să avem până la jumătatea anului o strategie adaptată în turism şi avem contacte deja cu Banca Mondială, o echipă de experţi va veni să ne ajute în realizarea acestui target”. Ministrul turismului a punctat totodată şi faptul că programul de guvernare este extrem de bun pe industria turismului, cu termene precise, precizând că de asemenea este foarte importantă promovarea pe plan extern.

Municipiul Bucureşti a fost reprezentat în cadrul deschiderii TTR de către Sorin Chiriţă, City Manager, Primăria Municipiului Bucureşti: „Este unul dintre cele mai importante evenimente ale acestui an de promovare a turismului în România. (...) Vă asigurăm că pentru noi (n.r. PMB) promovarea turismului este prioritară. Numai anul trecut am avut aproximativ 2 milioane de turişti în municipiul Bucureşti, dintre care aproximativ 1.200.000 turişti străini.” Dl. Chiriţă a menţionat că Bucureşti înregistrează o creştere continuă a turismului, iar începând din acest an compania municipală turistică a municipiului are un program de promovare a turismului, cu proiecte ce vor pune în valoare patrimoniul turistic şi istoric al capitalei: ”Ne dorim să dezvoltăm împreună cu CCIR şi cu ministerul turismului cât mai multe programe de cel puţin anvergura acestuia şi avem toată deschiderea către organizaţiile profesionale din domeniul turismului”.

Preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Nicolae Demetriade, a declarat că „a venit momentul să realizăm că industria ospitalităţii este cea care ar putea să creeze bunăstare pentru întreaga ţară. Dar pentru acest lucru, trebuie să convingem guvernanţii să acorde un interes major turismului pentru a deveni o ramură prioritară de dezvoltare a economiei. Trebuie să avem un acces mai facil la fondurile europene, să dezvoltăm mecanisme care să ne permită atragerea lor, trebuie ca turismului să fie împins în lista prioritară de investiţii din fondul suveran de dezvoltare şi investiţii, trebuie să creăm mai multe facilităţi care, în timp foarte scurt, se vor multiplica în economie”.

Mihai Daraban, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României, a declarat în deschiderea ediţiei de primăvară a TTR: „Este cea mai mare manifestare expoziţională care are loc în aceste noi pavilioane. Ne prezentăm la un alt standard de calitate în ceea ce înseamnă târguri şi expoziţii. Vă pot spune de asemenea că în această a XXXIX-a ediţie a TTR avem ocupaţi 15.600 mp, cu 2800 mp în plus faţă de ediţia precedentă, avem 291 de expozanţi, dintre care 88 străini şi 203 români, cu un grad de internaţionalizare de 30%, cu prezenţa a 14 ţări şi suntem mândri de această participare. Suntem şi vom fi întotdeauna aproape de domeniul turismului, atât în calitatea de Cameră de Comerţ a României, cât şi în calitatea de organizator prin Romexpo”.

Ajuns la cea de-a XXXIX-a ediţie, Târgul de Turism al României prezintă cele mai interesante oferte şi atracţii turistice, atât din România, cât şi din străinătate, incluzând: turismul cultural, rural sau de business, turismul de tratament, destinaţiile exotice, croazierele şi turismul de aventură. Din ofertele companiilor expozante nu lipsesc nici accesoriile şi gadget-urile necesare în orice călătorie.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările