Sute de zboruri au fost anulate din cauza relansării rapide a traficului aerian şi a crizei forţei de muncă. Care sunt companiile afectate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Arhivă Adevărul
Foto: Arhivă Adevărul

Companiile aeriene americane sunt nevoite să anuleze şi să reprogrameze sute de zboruri, pe fondul crizei forţei de muncă, dar şi din cauza unor probleme de întreţinere şi a relansării rapide a traficului aerian, transmite CNBC.

American Airlines a anulat deja 400 de zboruri weekend-ul trecut şi va anula alte circa 950 în prima jumătate a lunii iulie din cauza penuriei de personal, a întreţinerii şi a altor problem cu care se confruntă deoarece cererea de călătorie creşte către nivelurile pre-pandemice.

Aproximativ 6% din programul liniei principale al companiei aeriene sau 190 de zboruri au fost anulate duminică, potrivit site-ului de urmărire a zborului FlightAware. Sâmbătă, aproximativ 4% din programul său principal, sau 123 de zboruri, au fost anulate şi 106 luni, a arătat FlightAware.

Potrivit CNBC, aproximativ jumătate dintre zborurile anulate se datorează echipajelor de zbor indisponibile.

Compania a anunţat  că îşi reduce programul general cu aproximativ 1%, până la jumătatea lunii iulie, pentru a ajuta la ameliorarea unor perturbări, dintre care unele ar fi rezultat din vremea rea la hub-urile sale internaţionale din Charlotte, Carolina de Nord şi Dallas. Reducerile planificate se aplică la aproximativ 950 de zboruri din prima jumătate a lunii viitoare.

Companiile aeriene se străduiesc să ţină pasul cu creşterea cererii de călătorii aeriene, deoarece guvernele ridică restricţiile legate de pandemie şi permit un număr mai mare de persoane la concerte la restaurante şi parcuri tematice. 

Compania americană a spus că se află în proces de angajare a sute de agenţi pentru serviciile pentru client. Delta Air Lines este în proces de angajare a aproximativ 1.300 de persoane pentru aceste posturi, a declarat purtătorul de cuvânt Morgan Durrant. 

„Vremea rea, combinată cu lipsa de forţă de muncă cu care se confruntă unii dintre furnizorii noştri şi creşterea incredibil de rapidă a cererii clienţilor, ne-a determinat să construim o rezistenţă suplimentară şi o certitudine în funcţionarea noastră, ajustând o fracţiune din zborul programat prin mijlocul -Iulie ”, a declarat purtătoarea de cuvânt a American Airlines, Sarah Jantz, într-un comunicat. 

„Am făcut modificări specifice cu scopul de a afecta cel mai puţin număr de clienţi prin ajustarea zborurilor pe pieţele unde avem mai multe opţiuni de re-cazare.”

Dennis Tajer, purtător de cuvânt al Asociaţiei Pilotilor Aliaţi, care reprezintă aproximativ 15.000 de piloţi americani, a declarat că transportatorul aerian ar trebui să ofere mai multe ore suplimentare în avans pentru a încuraja personalul să completeze, precum şi mai multă flexibilitate în programele piloţilor pentru a acoperi lipsa de personal.

Compania aeriană nu este singurul transportator ale cărui operaţiuni au fost întrerupte de lipsurile de personal. Delta a anulat peste 300 de zboruri în ultimul weekend de Ziua Recunoştinţei şi multe alte în timpul Crăciunului din cauza lipsei de piloţi.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite