Studiu: Şoferii vor merge anual cu 1.100 de kilometri mai puţin după introducerea accizei suplimentare, dacă îşi păstrează bugetul pentru carburanţi

Studiu: Şoferii vor merge anual cu 1.100 de kilometri mai puţin după introducerea accizei suplimentare, dacă îşi păstrează bugetul pentru carburanţi

Studiul Daedalus arată că românii parcurg cu maşina, în medie, 14.700 km anual, dintre care 57% în oraş, iar costul mediu va creşte 505 lei pentru benzină şi cu 415 lei pentru motorină după introducerea accizei FOTO Adevărul

Şoferii vor circula anual cu 1.100 de kilometri mai puţin dacă îşi păstrează neschimbat bugetul pentru achiziţia de carburanţi după introducea accizei suplimentare de 7 eurocenţi pe litru, de la 1 aprilie, potrivit unui studiu realizat de Daedalus Millward Brown pentru VeziCatFace.ro.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Un bărbat posesor al unei maşini cu motor de 1,6 L pe benzină şi consum de 5,9 L/100 km (extraurban) şi 10 L/100 km (urban) consumă anual 1.245 de litri, pentru care plăteşte la preţul/litru din prezent circa 7.400 lei. Cu acest buget, bărbatul parcurge în jur de 15.300 de kilometri dintre care 56% în interiorul oraşului. De la 1 aprilie însă, deşi dispune de acelaşi buget, şoferul în cauză va putea merge doar 14.200 km, cu circa 1.100 de kilometri mai puţin într-un an“, potrivit sursei citate.
 
Studiul arată că românii parcurg cu maşina, în medie, 14.700 km anual, dintre care 57% în oraş, iar costul mediu va creşte 505 lei pentru benzină şi cu 415 lei pentru motorină după introducerea accizei.
 
Cu bugetul actual, la fiecare plin în valoare de 300 lei şoferii vor alimenta cu circa 3,5 litri mai puţin, acest lucru însemnând că un român cu o maşină din clasa compactă va circula cu circa 50 de km mai puţin.
 
La un rulaj mediu anual de 12.800 de kilometri, dintre care 65% parcurşi în oraş, femeile vor scoate din buzunar pentru combustibil 6.400 lei, cu 410 lei mai mult decât până în prezent. De cealaltă parte, la un rulaj mediu anual de 15.300 km, dintre care 56% în oraş, bărbaţii vor plăti pe combustibil 7.900 lei, cu 510 lei mai mult decât până la 1 aprilie.
 
Deşi procentul kilometrilor parcurşi în localitate este mai redus decât cel al femeilor, bărbaţii vor fi mai afectaţi de mărirea preţului la carburant decât acestea, cu o diferenţă de cost suportată în plus de 100 de lei.
 
„Femeile conduc în medie cu circa 2.500 km mai puţin decât bărbaţii în fiecare an. În acelaşi timp, acestea au maşini din clase relativ mai mici şi cu motoare adesea mai eficiente din punctul de vedere al consumului. Astfel, se explică de ce bărbaţii vor fi mai afectaţi de această mărire a preţului la combustibil“, a declarat Alexandru Govoreanu, director de dezvoltare al VeziCatFace.ro.
 
Scumpirea se va resimţi cel mai mult în buzunarele celor care conduc maşini cu motoare mari şi consumuri ridicate. Astfel, un posesor de maşină cu motor pe benzină de peste 2.500 cmc va plăti anual în medie cu 160 lei mai mult decât cineva care deţine o maşină cu o cilindree între 2 L şi 2,5 L. În cazul motorinei, această diferenţă este de 125 lei.
 
Informaţiile privind rulajul mediu anual şi raportul urban/extraurban au fost preluate dintr-un studiu anterior realizat împreună cu Daedalus Millward Brown pe un eşantion de 7.004 de proprietari de autoturisme din mediul urban cu vârsta cuprinsă între 18 şi 35 de ani. Eroarea de eşantionare este de +/-2%, iar datele au fost culese în februarie.
 
Potrivit estimărilor Ministerului Finanţelor, majorarea accizelor cu 7 eurocenţi pe litru de la 1 aprilie va avea ca efect creşterea preţului carburanţilor cu 0,41 lei litru.

Acciza suplimentară de 7 eurocenţi va intra în vigoare de marţi, 1 aprilie. Aceasta va duce la o creştere a preţului cu 40 bani pe fiecare litru de combustibil consumat în România. Scumpirea va propulsa România în top 10 la costurile cu motorina. La benzină vom sta mai bine, ajungând pe poziţia 21 de pe locul 28 în urma aplicării accizei suplimentare. 
 
Şoferii care nu ies în afara ţării ar putea să se simtă discriminaţi de măsură, deoarece Guvernul nu le decontează nimic din costul suplimentar.
 
Mai puteţi citi:
 
Ministerul Justiţiei şi Fondul Monetar Internaţional (FMI) au avut obiecţii faţă de proiectul prin care se dorea pedepsirea celor care nu-şi declară în mod corect veniturile, a declarat, la Adevărul Live, Ioana Petrescu, ministrul Finanţelor.
 
Premierul Victor Ponta  a declarat că l-a anunţat pe preşedintele Traian Băsescu, în discuţia avută înaintea şedinţei de miercuri a Guvernului, că Executivul va adopta memorandumul cu FMI „în condiţiile discutate“, iar şeful statului l-a înştiinţat că va semna documentul.
 
Guvernul nu poate renunţa la introducerea accizei de 7 eurocenţi la carburanţi deoarece bugetul deja aprobat nu poate fi redeschis şi nici închis fără această taxă, afirmă premierul Victor Ponta, care susţine că acest punct de vedere i-a fost transmis şi preşedintelui Traian Băsescu de către reprezentanţii Fondului Monetar Internaţional (FMI) şi ai Comisiei Europene (CE).

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: