STUDIU 68% din consumatori nu au încredere în administrarea datelor personale de către companii

STUDIU 68%
din consumatori nu au încredere în administrarea datelor personale de către
companii

Peste două treimi (68%) din consumatori nu au încredere în administrarea datelor personale de către companii, conform sondajului, realizat de către Gigya, companie recent achiziţionată de SAP.

Ştiri pe aceeaşi temă

Gigya a realizat în rândul clienţilor sondajul The 2017 State of Consumer Privacy and Trust Survey pentru a afla percepţia acestora privind securitatea şi confidenţialitatea datelor personale în mediul online.

Raportul Gigya identifică un nivel scăzut de încredere în rândul utilizatorilor în ceea ce priveşte siguranţa datelor cu caracter personal: 69% dintre consumatori sunt preocupaţi de siguranţa şi confidenţialitatea propriilor date procesate prin intermediul dispozitivelor conectate prin IoT; 61% dintre utilizatorii Facebook şi-au actualizat setările de confidenţialitate; 63% consideră că este  responsabilitatea lor să îşi protejeze datele, spre deosebire de 19% dintre consumatori care sunt de părere că firmele ar trebui să fie răspunzătoare. Raportul poate fi accesat AICI.

Rezultatele sondajului realizat anul trecut capătă o nouă dimensiune în lumina regulamentului GDPR ce va intra în vigoare începând cu 25 mai 2018. Toate companiile care tranzacţionează sau procesează date personale ale cetăţenilor Uniunii Europene trebuie să adere şi să respecte regulile cuprinse în cele 300 de pagini ale Regulamentului General de Protecţie a Datelor cu Caracter Personal.

Conform Gigya, 38% dintre consumatori îşi doresc mai multă transparenţă din partea companiilor, iar 77% vor să decidă cum, unde şi când brandurile comunică cu ei. Principalul motiv pentru nivelul scăzut de încredere manifestat de utilizatori îl reprezintă lipsa de transparenţă şi de control în ceea ce priveşte mecanismele prin care companiile utilizează datele lor personale (profilul, preferinţele, consimţământul şi canalele de comunicare).

În acelaşi timp, într-o lume din ce în ce mai digitalizată, cea mai mare provocare pentru branduri este să găsească echilibrul între asigurarea confidenţialităţii şi personalizarea comunicării cu clienţii. Datele personale, în contextul GDPR, acoperă o gamă mult mai largă de informaţii, care pot include postări pe reţele sociale, fotografii, preferinţe de stil de viaţă şi istoricul tranzacţiilor online, chiar şi adresele IP. De asemenea, conform regulamentului, consumatorii au dreptul de a fi informaţi de fiecare dată când Termenii şi Condiţiile se schimbă şi de a putea repermite accesul companiilor la datele lor.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: