Se întâmplă şi la case mai mari: Franţa are 2.000 de trenuri prea late pentru a intra în gări. La fel ca în metroul nostru, peroanele franceze vor fi recalibrate

Se întâmplă şi la case mai mari: Franţa are 2.000 de trenuri prea late 
pentru a intra în gări. La fel ca în metroul nostru, peroanele 
franceze vor fi recalibrate

14 staţii de metrou din Bucureşti trebuie recalibrate pentru că trenurile sunt prea late

Compania de transport feroviar din Franţa, SNCF, a anunţat că a comandat 2.000 de trenuri pentru o reţea regională extinsă, însă a constatat ulterior că acestea sunt prea late pentru multe dintre staţii, la care au fost începute deja lucrări costisitoare de modificare.

Ştiri pe aceeaşi temă

Un purtător de cuvânt al RFF, operatorul reţelei de cale ferată, a confirmat eroarea, Potrivit Reuters.

O problemă descoperită prea târziu

"Am descoperit problema un pic prea târziu, recunoaştem acest lucru şi ne acceptăm responsabilitatea", a declarat purtătorul de cuvânt la postul de radio France Info.

Lucrările de construcţie pentru modificarea peroanelor astfel încât să permită trecerea noilor trenuri au fost începute, însă rămân de reparat mai multe sute de staţii, a adăugat el.

Încurcătura a apărut după ce RFF a transmis dimensiuni eronate privind dimensiunile peroanelor către SNCF, care avea responsabilitatea de a comanda trenurile.

Separarea companiilor de cale ferată, un „sistem absurd“

RFF a furnizat date doar despre peroanele construite în ultimii 30 de ani, iar cele mai multe dintre cele peste 1.200 de peroane din Franţa au fost construite cu mai mult de 50 de ani în urmă.

Reparaţiile au costat deja 80 de milioane de euro.
Ministrul Transporturilor, Frederic Cuvillier, a dat vina pentru această problemă pe "sistemul feroviar absurd", referindu-se la schimbările decise de autorităţi în 1997 de a separa RFF (operatorul de transport feroviar) de SNCF (administratorul reţelei de căi ferate).
Şi România are companiile separate...

Metroul Bucureşti: 14 staţii trebuie modificate

Într-o situaţie similară, la compania de metrou Metrorex, sindicaliştii au afirmat, la sfârşitul lunii aprilie, că platformele noilor trenuri cumpărate de Metrorex, pentru care s-ar fi plătit 98 milioane de euro, sunt prea late şi impun modificări în toate cele 14 staţii de pe Magistrala 2, compania susţinând, în replică, faptul că trenurile respectă normele tehnice impuse.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările