Schimbări importante la rezervările prin Airbnb. Ce se întâmplă cu taxele surpriză

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Airbnb, platforma de găsit cazare, şi-a îmbunătăţit şi a clarificat pe deplin modul în care le prezintă consumatorilor ofertele de cazare, în urma unor avertismente lansate de Comisia Europeană.

CE a anunţat astăzi că, în urma negocierilor cu Airbnb, ofertele de cazare ale platformei sunt în prezent conforme cu standardele legislaţiei UE privind protecţia consumatorilor. Rezultatele se datorează unui apel  lansat, în iulie 2018, de Comisia Europeană şi de autorităţile UE pentru protecţia consumatorilor.

Principalele îmbunătăţiri şi modificări sunt următoarele:

  • În cazul căutărilor de oferte de cazare cu date selecţionate, utilizatorii văd preţul total pe pagina care afişează rezultatele, inclusiv toate taxele şi tarifele obligatorii aplicabile (cum ar fi taxele pentru prestarea de servicii, taxele pentru serviciile de curăţenie şi taxele locale). Nu există alte taxe obligatorii surpriză care până acum se afişau în etapele ulterioare ale rezervării.
  • Airbnb precizează în mod clar dacă oferta de cazare este introdusă pe piaţă de o persoană fizică sau de o entitate profesională.
  • Airbnb pune la dispoziţie pe site-ul său web un link uşor accesibil către platforma de soluţionare online a litigiilor şi toate informaţiile necesare referitoare la soluţionarea litigiilor.

Airbnb şi-a revizuit, de asemenea, clauzele de furnizare a serviciilor, astfel încât, în prezent:

  • se clarifică faptul că utilizatorii pot introduce o acţiune împotriva Airbnb în faţa instanţelor din ţara lor de reşedinţă;
  • se respectă dreptul legal fundamental al utilizatorilor de a acţiona în justiţie o entitate care a oferit servicii de cazare, în caz de vătămare personală sau de daune;
  • societatea se angajează să nu modifice în mod unilateral clauzele şi condiţiile fără să îi informeze în prealabil în mod clar pe consumatori şi fără să le ofere acestora posibilitatea de a rezilia contractul.

Aceste schimbări vin în contextul în care, în iulie 2018, reţeaua de cooperare pentru protecţia consumatorilor a efectuat o evaluare comună a practicilor şi a clauzelor de furnizare a serviciilor ale Airbnb, sub auspiciile Comisiei Europene şi sub  conducerea Autorităţii pentru protecţia consumatorilor din Norvegia.

Autorităţile europene susţineau atunci că prezentarea preţurilor de către Airbnb, precum şi distincţia făcută între entităţile private şi cele profesionale care oferă servicii de cazare nu erau conforme cu cerinţele prevăzute de legislaţia UE.

Astfel, Comisia Europeană şi autorităţile pentru protecţia consumatorilor din UE au solicitat Airbnb să-şi alinieze clauzele şi condiţiile la normele UE de protecţie a consumatorilor şi să fie transparentă în ceea ce priveşte prezentarea preţurilor aplicate.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite