Salini Impregilo: CNADNR a forţat inaugurarea autostrăzii Orăştie-Sibiu înaintea alegerilor. Constructorii avertizaseră despre pericol

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Infiltraţiile de apă au provocat fisuri în asfalt din cauză că fundaţia autostrăzii este slabă
Infiltraţiile de apă au provocat fisuri în asfalt din cauză că fundaţia autostrăzii este slabă

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNANDR) ar fi forţat constructorii lotului trei al autostrăzii Orăştie-Sibiu să deschidă autostrada în data de 15 noiembrie, cu o zi înaintea alegerilor prezidenţiale, potrivit unui raport al constructorului italian, potrivit de Digi24.

Potrivit unei note a constructorului Salini Impregilo, datată 24 septembrie 2014, CNADNR a cerut ca tronsonul să fie deschis traficului la 15 noiembrie 2014. În ziua următoare, pe 16 noiembrie urma al doilea tur al alegerilor prezidenţiale.

Constructorul a informat CNADNR că, potrivit graficului de lucrări, dar şi conform proiectului, traficul nu poate fi deschis la 15 noiembrie, aşa cum a cerut compania de stat. Motivul: mai întâi trebuie nivelate dealurile din jur şi drenată apa din sol şi abia apoi trebuie turnat asfaltul. Italienii au informat că dacă încep cu asfaltul şi apoi restul, o fac pe răspunderea CNADNR, iar aceasta îşi asumă costurile suplimentare şi daunele, conform sursei citate.

Autostrada a fost inaugurată în data de 15 noiembrie, şi după câteva luni au apărut crăpăturile în asfalt.

O parte din tronsonul Cunţa-Sălişte va fi demolată pentru că a fost găsită apă la opt metri sub asfaltul care a crăpat în mai multe locuri. Lungimea tronsonului cu probleme are 200 de metri, porţiunea găsindu-se la kilometrul 60.

Tronsonul Cunţa-Sălişte, lung de 22 de kilometri, a costat 605 milioane de lei, iar 85% din sumă au fost bani europeni nerambursabili. România riscă sancţiuni din partea Comisiei Europene din cauza neregulilor privind acest tronson.

Anterior, Narcis Neaga – şeful CNADNR – a afirmat la Adevărul Live că italienii de la Salini Impregilo nu au respectat proiectul, iar aceasta este cauza apariţiei crăpăturilor în asfalt.

Ministrul Transporturilor cere termene precise pentru lucrări

Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a vizitat vineri şantierul autostrăzii Sibiu-Orăştie şi a anunţat că l-a convocat la Bucureşti pe constructorul autostrăzii Sibiu-Orăştie, de la care aşteaptă soluţii şi un calendar al lucrărilor pentru remedierea problemelor.

„Am vrut să văd personal cum stau lucrurile pe Sibiu-Orăştie. Sper ca, aşa cum a anunţat şi CNADNR, să fie vorba de greşeli de execuţie care să fie remediate cât mai repede şi cât mai responsabil, de data aceasta. Ştiu că demolarea nu este ce ne doream, însă pentru siguranţa autostrăzii, pentru siguranţa oamenilor, trebuie să ştim exact ce este acolo, avem nevoie de expertize serioase, de studii geologice, şi vreau ca de data aceasta să avem o soluţie corectă şi definitivă. Am convocat proiectantul autostrăzii, luni, la Bucureşti. Vreau o analiză a situaţiei şi vreau soluţii. După adoptarea soluţiilor, vreau un calendar care să fie respectat cu stricteţe pentru că şi aşa am pierdut deja mult. Asta din punct de vedere tehnic. În acelaşi timp, am dispus un control, dupa cum cunoaşteţi. Aştept raportul Corpului de Control, urmând să luăm măsurile care se impun şi vom merge cu acestea până la capăt“, a declarat, într-un comunicat, ministrul Transporturilor.

Modificări legislative pentru a accelera absorbţia de fonduri europene

„Lucrând strict pe acest domeniu, am constatat deficienţe, neconcordanţe, termene nejustificat de lungi, proceduri şi normative greoaie care nu se mai adaptează la situaţia actuală. Toate acestea au îngreunat obţinerea avizelor, autorizaţiilor necesare unui proiect. Absorbţia fondurilor europene pe POS T nu a fost de 100% şi din acest motiv. Ca să nu ma avem aceste probleme pentru POIM voi propune în Guvern un Memorandum prin care, împreună cu toate ministerele implicate, să reuşim o revizuire şi o corelare a pachetului legislativ necesar desfăşurarii în bune condiţii a proiectelor de infrastructură“, a spus Matache.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite