Rus cere includerea aeroportului Băneasa în Master Plan şi vrea o aerogară nouă pentru Bucureşti

Rus cere includerea aeroportului Băneasa în Master Plan şi vrea o aerogară nouă pentru Bucureşti

Aerogara Băneasa - Aurel Vlaicu deserveşte în prezent zboruri de aviaţie uşoară, utilitară, de şcoală sau umanitare, după ce, în 2012, cursele low cost pe care le opera au fost transferate pe Otopeni FOTO Adevărul

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, vrea explicaţii de la AECOM privind neincluderea aeroportului Băneasa în Master Plan şi a vorbit, la dezbaterile privind proiectele din domeniul aerian cuprinse în documentul strategic, despre posibilitatea construcţiei unei noi aerogări în Capitală.

Ştiri pe aceeaşi temă

„O întrebare se referă la aeroportul Băneasa. În situaţia de azi apare aeroportul Bucureşti - Băneasa, şi apoi, la anul 2020 nu mai e pe hartă aeroportul Băneasa. L-am ucis între timp? Să ştim de pe acum, pentru că acolo e şi Romaero, sunt şi investiţii în curs“, a afirmat Radu Merica, preşedintele Aircraft Owner and Pilot Association of Romania şi fost preşedinte CA al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB), potrivit Mediafax.
 
Prezent la eveniment, Valentin Iordache, director de comunicare şi relaţii publice la CNAB, companie care administrează aeroporturile din Otopeni şi Băneasa, a afirmat că este convins că în legătură cu aeroportul Băneasa va fi operată în curând o rectificare, dar şi că Master Planul include şi alte informaţii eronate.
 
„Rugămintea noastră este să fim în continuare consultaţi şi ne vom da tot concursul pentru a remedia aceste erori mai mici sau mai mari“, a spus Iordache.
 
Aerogara Băneasa - Aurel Vlaicu deserveşte în prezent zboruri de aviaţie uşoară, utilitară, de şcoală sau umanitare, după ce, în 2012, cursele low cost pe care le opera au fost transferate pe Otopeni.
 
„Chestiunea legată de Băneasa nu o înţeleg. Am mai văzut odată Băneasa scoasă de la lista cu Schengen în Guvern şi era să întorc masa pe dos. Dacă mai văd o dată aici, o să vreau scris să-mi explicaţi de ce. Cineva se tot luptă cu Băneasa asta. La noi pe Dâmboviţa este normal, tot ar face unul o casă în mijlocul pistei“, a spus ministrul Transporturilor, Ioan Rus.
 
El a adăugat că orice capitală „adevărată“ în Europa are minim două aeroporturi.
 
„Fiţi siguri că şi Bucureştiul o să aibă şi Otopeni, şi Băneasa. Eventual, în timp, dacă am fi extrem de serioşi şi de harnici, atunci Bucureştiului îi trebuie un aeroport mare, în altă parte decât în Băneasa sau Otopeni. Până când va fi acest lucru posibil va mai trece puţin timp“, a mai spus Rus.
 
Ideea construcţiei unui nou aeroport care să deservească Bucureştiul datează de mai mulţi ani, fără ca autorităţile să înceapă un astfel de proiect. Una dintre locaţiile vehiculate era Adunaţii Copăceni, în judeţul Giurgiu.
 
Master Planul General de Transport este un document strategic care va sta la baza planificării investiţiilor în transporturi până în 2030 şi necesar pentru atragerea fondurilor europene în sectorul de profil în intervalul 2014-2020.
 
Compania americană AECOM este consultantul statului român pentru realizarea documentului, în baza unui contract de 9,5 milioane lei fără TVA, atribuit în 2012. Potrivit documentului, sectorul aerian are nevoie de o finanţare totală de 599 milioane euro până în 2030, din care sursele disponibile totalizează 461 milioane euro, adică aproape 77% din necesar.
 
Mai puteţi citi: 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările