Românii sunt optimişti şi cred că vom scăpa de pandemie până la finele anului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După starea de urgenţă, românii au redevenit optimişti şi cred că vom scăpa de pandemia de coronavirus până la finele anului. 92% dintre ei au fost afectaţi într-un fel sau altul de această perioadă şi cred că cele mai eficiente măsuri împotriva virusului sunt reprezentate de folosirea măştii de protecţie şi a gelurilor dezinfectante.

Sunt principalele concluzii ale unui barometru de opinie comandat de Hygienium şi realizat de companie de consultanţă Frames. 

Potrivit datelor barometrului, realizat în perioada 29 iunie – 2 iulie, pe un eşantion de peste 2500 de persoane, 92% dintre cei chestionaţi au declarat că au fost afectaţi în mare măsură de pandemie, mai ales de restricţiile impuse de autorităţi. Numai 6% nu au fost afectaţi, iar 2% nu au răspuns.

Întrebaţi cum s-au protejat în această perioadă, cei mai mulţi au indicat folosirea măştii sanitare, pe care, de altfel, 47% o consideră cea mai eficientă măsură împotriva coronavirusului COVID-19.

Dincolo de masca de protecţie, românii au apelat la produsele dezinfectante mai mult ca niciodată, 39% dintre ei considerând că folosirea gelurilor dezinfectante şi a altor produse de acest tip creează o barieră eficace în faţa posibilei infectări.

Întrebaţi care cred că este cea mai eficientă măsură pentru a stopa răspândirea coronavirusului, dincolo de masca de protecţie şi produsele dezinfectante, menţionate de majoritatea respondenţilor, 9% au considerat drept importantă asigurarea unei igiene corespunzătoare, iar 5% au menţionat distanţarea socială drept o barieră importantă în prevenirea extinderii îmbolnăvirilor.

Dincolo de informaţiile alarmante prezentate în spaţiul public, românii sunt, în general, optimişti în privinţa evoluţiei pandemiei. Dovadă că cei mai mulţi (67%) par a fi foarte convinşi că vom scăpa de coronavirus până la sfârşitul anului 2020, în timp ce numai 22% dintre cei chestionaţi cred că pandemia va dura mai mult timp.

61% dintre respondenţii chestionarului realizat de Frames, la comanda Hygienium, consideră că sfârşitul pandemiei va fi asigurat de un vaccin, 22% consideră că imunizarea de masă va juca un rol important în această evoluţie, iar 12% estimează că tehnologia şi măsurile de siguranţă şi securitate vor fi decisive în acest demers.

Românii, despre măsurile de prevenţie

Un capitol important al barometrului de opinie Frames&Hygienium a vizat modul în care românii se comportă în această perioadă de pandemie, din perspectiva folosirii produselor dezinfectante.

Chiar dacă normele şi protocoalele de securitate dispuse de autorităţi au generat multe semne de întrebare, dovadă părerile împărţite în privinţa clarităţii acestora (44% le consideră clare şi precise în timp ce 42% văd contrariul), cei mai mulţi dintre respondenţi au folosit cel puţin o metodă de protecţie în această perioadă.

Dincolo de masca de protecţie, promovată puternic la nivel social, dezinfectanţii (geluri, spray-uri, etc.)  şi-au găsit un rol semnificativ în obiceiurile de consum, produsele dezinfectante pe bază alcool 70%, avizate de Ministerul Sănătăţii, aflându-se în prim-plan.

56% dintre respondenţi au declarat că au folosit produse dezinfectante de mai  multe ori pe zi, iar 32% o singură dată pe zi. 10% dintre cei chestionaţi au afirmat că au folosit astfel de produse uneori, nu în fiecare zi, şi numai 2% nu le-au folosit vreodată.

48% le-au folosit la cumpărături sau în alte zone de activităţi sociale, 28% la serviciu şi 21% acasă.

Întrebaţi de unde au cumpărat produse şi materiale dezinfectante (geluri, şerveţele etc.), 53% au declarat că le-au cumpărat de la supermarket/hipermarket/magazine mari, 21% de pe internet, 17% din farmacii şi 9% din magazinul de proximitate.

Produsele de marcă, în prim-plan

Cum aleg românii produsele dezinfectante? Potrivit barometrului de opinie Frames&Hygienium, notorietatea brandului se află în prim-plan. 

39% dintre respondenţi consideră marca drept principalul element care face selecţia la raft, în condiţiile în care majoritatea (58%) celor chestionaţi consideră că nu există multe informaţii despre compoziţia materialelor dezinfectante, iar 72% consideră oferta de pe piaţă drept insuficientă.

Întrebaţi cât de informaţi sunt despre compoziţia materialelor dezinfectante, 23% au declarat că îi interesează în primul rând efectul, nu compoziţia, iar 19% au afirmat că au informaţiile esenţiale.

23% aleg produsele de protecţie sanitară în funcţie de preţ, 21% se uită la specificaţiile produsului, 11% aleg în funcţie de disponibilitatea produselor, iar 6% din alt motiv.

„Rezultatele barometrului şi, de altfel, datele de vânzări din această perioadă arată faptul că românii sunt interesaţi în primul rând de produsele cu un raport preţ-calitate optim, produse de încredere, de la branduri cunoscute. Este în joc sănătatea noastră, a tuturor, iar alegerea soluţiilor este considerată vitală de majoritatea clienţilor”, a declarat Ali Yildirir, preşedintele Grande Gloria Production, compania care produce, în România,  produsele Hygienium.

Întrebaţi cât de mulţumiţi au fost de calitatea gelurilor dezinfectante şi a produselor asociate, cei mai mulţi dintre respondenţi (52%) s-au declarat mulţumiţi, în timp ce 43% au reclamat calitatea neconformă a multor produse de pe piaţă.

„Pe fondul cererii semnificative de produse dezinfectante şi a relaxării condiţiilor de achiziţie şi vânzare, pe piaţă şi-au făcut loc, din păcate, şi o serie de produse cu o calitate îndoielnică”, afirmă consultantul economic Adrian Negrescu, managerul Frames.

„Este vorba, în primul rând, de produse de import slabe calitativ, dar foarte ieftine. Pe de altă parte, în piaţă au intrat multe companii autohtone fără experienţă în domeniu, care au început producţia de astfel de produse,  la un nivel calitativ inferior, generat de ingredientele folosite şi soluţiile tehnologice improvizate. Este nevoie de o reglementare mai strictă a acestui domeniu important pentru siguranţa şi sănătatea publică, în scopul dezvoltării unei oferte competitive pe piaţă”, a mai spus acesta.

Barometrul de opinie a fost realizat în perioada 29 iunie – 2 iulie 2020, online şi prin telefon, pe un eşantion de peste 2500 de persoane, cu vârste cuprinse între 21 şi 70 de ani, reprezentativ din punct de vedere geografic, la nivel naţional. Principalele atribute ale focus-group-ului: persoane active, angajaţi, manageri, antreprenori, cu studii medii (43%) şi superioare (57%), participanţi activi la viaţa socială.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite