Românii, tot mai nemulţumiţi de unii asigurători: Euroins şi City Insurance în topul plângerilor. Ce reclamă asiguraţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
euroins

Raportul realizat de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) pe piaţa asigurărilor arată că românii sunt tot mai nemulţumiţi de modul în care unele societăţi de asigurare îşi îndeplinesc atribuţiile.

Analiza petiţiilor înregistrate la A.S.F. în semestrul I al anului 2019 pentru societăţile de asigurare cu cele mai multe petiţii evidenţiază următoarele că societatea de asigurare cu cel mai mare număr de petiţii analizate în mod unic pe petent în semestrul I al anului 2019 este Euroins România S.A., cu 3.747 petiţii (48,36% din numărul total de petiţii), în creştere cu 398,27% faţă de semestrul I al anului 2018.

Pe de altă parte, trei societăţi de asigurare au înregistrat scăderi procentuale ale petiţiilor, în semestrul I al anului 2019 faţă de semestrul I al anului 2018, şi anume: Asirom VIG S.A. (-51,26%), Uniqa Asigurări S.A. (-14,47%) şi Generali România S.A. (-3,74%). Celelalte societăţi de asigurare analizate au înregistrat creştere procentuală a numărului de petiţii.

Două societăţi de asigurare cumulează 76,06% din numărul petiţiilor: Euroins S.A. (48,36%) şi City Insurance S.A. (27,70%).

Din activitatea de instrumentare şi soluţionare a petiţiilor aferente clasei asigurărilor obligatorii auto RCA au fost identificate zece tipuri de deficienţe. Dintre acestea pot fi evidenţiate în principal următoarele: 

- depăşirea termenului de plată a despăgubirilor aferente dosarelor de daună deschise în baza contractelor RCA; 

- neinformarea în termen a persoanei păgubite cu privire la valoarea maximă de despăgubire; 

- depăşirea termenului pentru efectuarea constatărilor / reconstatărilor; 

- depăşirea termenului de comunicare a notificării de respingere de la plată; 

- neplata penalităţilor de întârziere odată cu plata despăgubirii; 

- diminuarea cuantumului despăgubirii solicitate prin neacceptarea tarifului oră manoperă practicat de unitatea reparatoare auto şi înscris în documentele de reparaţie, respectiv a tarifului de închiriere practicat de entitatea autorizată şi înscris în documentele justificative emise

În semestrul I al anului 2019, cea mai mare pondere o deţin petiţiile înregistrate pe clasa asigurărilor generale, cu un număr de 7.658, reprezentând 98,84% din numărul total al petiţiilor înregistrate la A.S.F. pentru piaţa asigurărilor – reasigurărilor. 

În cadrul categoriei asigurărilor generale ponderea importantă o deţin petiţiile înregistrate pentru clasa asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto RCA şi Carte Verde, cu un număr de 7.174 petiţii (92,59%), în creştere cu 134,98% faţă de numărul petiţiilor înregistrate pe această clasă în semestrul I al anului 2018.

Ce reclamă asiguraţii

Aspectul cel mai des reclamat de către petenţi, în semestrul I al anului 2019, a fost nerespectarea prevederilor legislaţiei în domeniu şi a normelor A.S.F. / condiţiilor contractuale, aspect regăsit în 6.067 cazuri (78,30%). 

Printre alte aspecte sesizate s-au numărat şi neplata/plata parţială a despăgubirilor / valorilor de răscumpărare solicitate de către asiguraţi/păgubiţi (14,87%), respectiv solicitări de informaţii despre sistemul bonus / malus (2,53%).

Pentru clasa asigurărilor facultative CASCO, în semestrul I al anului 2019 s-au înregistrat 192 petiţii, în creştere cu 7,87% faţă de semestrul I al anului 2018, în timp ce pentru clasa asigurărilor de incendii şi alte daune la proprietăţi s-au înregistrat 171 petiţii, în creştere cu 1,79% faţă de numărul petiţiilor înregistrate pentru aceeaşi clasă de asigurare în semestrul I al anului 2018.

Pentru clasa asigurărilor de viaţă au fost înregistrate 90 petiţii (1,16%), în scădere cu 8,16% faţă de numărul petiţiilor înregistrate în semestrul I al anului 2018.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite