Românii îşi redecorează periodic locuinţele. Multe comenzi sunt plasate ziua, în timpul programului de lucru

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Puţinul timp petrecut acasă ar trebui să fie deosebit de deconectant, cu atât mai mult cu cât stresul cotidian legat de trafic şi multiplele sarcini care trebuie duse la bun sfârşit la serviciu devine din ce în ce mai pregnant pentru mulţi dintre angajaţi.

Din acest motiv, foarte mulţi români aleg să-şi îmbunătăţească periodic confortul personal, redecorând interiorul locuinţei, a declarat într-un amplu interviu acordat „Adevărul” Monica Cadogan, CEO Vivre, unul dintre cei mai cunoscuţi retaileri online din industria home&deco din România.

R: Cum a evoluat Vivre în cei 7 ani de existenţă? Cum a ajuns să fie prezent în 9 ţări din regiune şi care credeţi că au fost factorii care au dus la succesul brandului atât de repede?

Monica Cadogan: Ritmul în care business-ul a evoluat, implicit ritmul în care am luat deciziile, a fost unul cât se poate de alert. Aproape ca o cursă în care eram proprii noştri competitori, iar de fiecare dată când ne setam un nou obiectiv, părea că întreaga competiţie capătă o miză nouă. 

Cred că cel mai important factor în dezvoltarea Vivre a fost tocmai pasiunea cu care am plecat, acea linie comună între noi şi cei care ne trec pragul, obsesia pentru frumos şi mai bun, dar şi promisiunea după care funcţionează magazinul – sutele de surse de inspiraţie pe care le livrăm în fiecare zi în campanii noi şi produse unice.

Ce diferenţe există între clienţii Vivre? Care sunt obiceiurile de consum între polonezi şi bulgari de exemplu?

Monica Cadogan: Clienţii noştri primesc aceleaşi oferte, indiferent de ţară. Putem astfel vedea diferenţe doar în cazul ofertelor generale, pentru toţi clienţii noştri. Cele mai mari vânzări totale şi cele mai multe comenzi sunt generate în România, urmată de Bulgaria, Ungaria, Croaţia şi Slovenia. Primele două ţări ale topului sunt şi primele în care am început să activăm, unde vorbim deja despre o masă considerabilă de utilizatori recurenţi ai platformei.

Clienţii fideli Vivre au peste 100 de comenzi individuale până în prezent. De asemenea, lucrăm în mod constant pentru a atrage vizitatori noi pe site şi să insiprăm cât mai multe persoane. Din statistici observăm că multe comenzi sunt plasate ziua, în timpul programului de lucru, ceea ce ne face să credem că, cel mai probabil, consumatorii interacţionează între ei şi işi oferă reciproc recomandări despre produsele de pe site.

Ce piese de mobilier cumpără românii online?

Monica Cadogan: Cele mai bine vândute produse de pe Vivre sunt obiectele de mobilier voluminoase, decoraţiunile, accesoriile de bucătărie şi ustensilele. Dacă în trecut consumatorii români cumpărau online preponderent decoraţiuni mici, în ultimul timp se orientează inclusiv către piese mari de mobilier, cum ar fi canapelele. Consumatorii au prins gustul cumpărăturilor online, au încredere mai mare în serviciile oferite de magazinele de retail, cunosc politica de retur, prin urmare, nu se tem să cumpere obiecte cu o valoare mai mare.  Se adaugă aici diversitatea produselor şi colecţiilor, comparativ cu numarul limitat de modele expuse în showroom-urile tradiţionale, şi confortul livrărilor la domiciliu, indiferent de cantitate şi greutate. 

Ce credeţi că are de învăţat un antreprenor din domeniul comerţului online de la  dezvoltarea Vivre şi ce aţi învăţat dvs de la antreprenorii online cu vechime din România?

 Monica Cadogan: Cred că cel mai important este să înţelegi business-ul în care intri şi să găseşti acele lucruri care te departajează de concurenţă. Când am lansat Vivre, în anul 2012, această nişă a decoraţiunilor interioare nu era foarte dezvoltată online, aşa cum era piaţa de electro-retail sau zona de fashion. Important este să foloseşti tehnologia pentru a rămâne cât mai aproape de client şi să ţii pasul cu concurenţa, poate chiar să fii tu cel care face un pas înainte. Tehnologia nu trebuie să îţi complice business-ul, ci să te ajute să faci mai simplu ceea ce ştii tu cel mai bine. Noi ne bazăm pe tehnologia dezvoltată in-house, pe care am putut să o folosim cu succes pentru extinderea regională.

Ce cifră de afaceri aţi realizat în 2018? Ce a determinat atingerea acestei cifre? 

Pentru anul 2018 am realizat o cifră de afaceri pe grup de 50 de milioane de euro, ceea ce înseamnă o creştere cu aproximativ 40% faţă de anul trecut. Această evoluţie se datorează în egală măsură investiţiilor în ţările în care activăm prin extinderea gamei de produse, eficientizarea procesului de livrare, îmbunătăţirea constantă a serviciului de suport clienţi şi acţiuni de marketing susţinute. 

Cu ce provocări v-aţi confruntat anul acesta? 

Monica Cadogan: Cele mai mari provocări au venit odată cu obiectivele pe care ni le-am propus şi cu faptul că, deşi business-ul a crescut, noi ne-am dorit să păstram filosofia, flexibilitatea şi curajul de a ne asuma riscuri caracteristice unui start-up, acţionând concomitent asupra proceselor cheie – tehnologie, marketing, logistică şi comercial.

Extinderea pe o piaţă nouă, Grecia, şi servirea pieţelor existente înseamnă construirea şi consolidarea relaţiei cu un public exigent şi matur. Operaţiunile logistice şi achiziţiile rămân una dintre cele mai mari provocări, indiferent de piaţa despre care vorbim, ca urmare a implicaţiilor la nivel de spaţii, automatizări în procesul de găsire şi procesare a miilor de tipuri de produse. În ceea ce priveşte tehnologia, am investit masiv, atât pentru îmbunătăţirea experienţei utilizatorului pe site, cât şi în dezvoltarea platformelor pentru parteneri astfel încât să facilităm interacţiunea acestora cu Vivre. 

Ce trenduri vedeţi pe piaţa de home & deco? 

Monica Cadogan:În ultimii ani, consumatorii din România au devenit tot mai interesaţi de designul de interior, mai atenţi la trendurile din domeniu şi mai preocupaţi de amenajarea, respectiv de redecorarea periodică a propriilor locuinţe. 

Sectorul home & deco se încadrează în acest moment pe o axă ascendentă, înregistrând una dintre cele mai rapide creşteri. În acelaşi timp, a crescut cererea pentru branduri şi produse de designer, consumatorii nu mai caută doar „funcţionalul” în articolele pe care le achiziţionează, ci sunt în egală măsură interesaţi de dimensiunea estetică, de felul în care fiecare obiect se armonizează cu spaţiul în care va fi plasat. Iar aceasta este o tendinţă pe care o vedem inclusiv prin intermediul promoţiile pe care le derulăm zilnic pe site – utilizatorii noştri urmăresc anumite branduri pentru a beneficia de preţuri avantajoase pe parcursul campaniilor desfăşurate.

Vivre, principalul retailer online din industria home&deco din România, este un start-up românesc de e-commerce şi tehnologie lansat în aprilie 2012, care agregă într-o singură destinaţie produse de mobilier, decoraţiuni, textile şi accesorii colectate de la producători din toată lumea. În prezent, Vivre operează vânzări în 9 ţări din centrul şi estul Europei: România, Bulgaria, Ungaria, Slovacia, Slovenia, Cehia, Croaţia, Polonia şi Grecia, adăugată în portofoliu în 2018. 

Studiu IRSOP: O treime dintre români vor să-şi imbunătăţească locuinţa

Un studiu IRSOP, dat publicităţii marţi, arată că unul din trei români doresc să- şi îmbunătăţească locuinţa în următorii 5 ani în timp ce 32% intenţionează să facă acest lucru în următoarele 12 luni, se mai arată în studiu. 

În ceea ce priveşte suma necesară pe care românii vor să o investească pentru îmbunătăţirea calităţii locuirii această se ridica la 4.800 EUR în următoarele 12 luni. În anul 2017, românii au cheltuit în medie pentru îmbunătăţirea confortului locativ circa 2.600 EUR. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite