Românii dau mai des cu aspiratorul prin casă, dar se spală mai rar pe dinţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Piaţa produselor de îngrijire a locuinţei a înregistrat cea mai mare creştere în 2017, de aproape 10% faţă de anul precedent, în timp ce promoţiile pentru produsele de îngrijire orală nu mai sunt la mare căutare pentru români, arată un studiu realizat de GfK asupra pieţei produselor de larg consum.

Potrivit acestuia, piaţa a înregistrat în 2017 o creştere semnificativă de 7% pentru bunurile de folosinţă curentă cumpărate pentru consumul casnic. 

"În spatele aceste evoluţii pozitive a pieţei a stat majorarea preţurilor ca urmare a inflaţiei şi nu creşterea volumelor cumpărate, aşa cum s-a întâmplat în 2016. Cu toate acestea, consumatorii români s-au orientat şi în acest an către produse superioare din punct de vedere al preţului - fenomen numit up-trading:, se arat[ ]n studiu.

Românii, mai atenţi cu îngrijirea locuinţei. 

Produsele de îngrijire a locuinţei au înregistrat cea mai mare creştere în 2017, de aproape 10% în valoare. Peste media pieţei au crescut şi lactatele (mai ales untul, brânza topită şi specialităţile din brânză), alimentele ambalate şi băuturile. Alimentele proaspete şi produsele de îngrijire personală au crescut în acelaşi ritm cu piaţa de FMCG.  

Ponderea promoţiilor a scăzut în valoare pentru produsele de îngrijire orală, băuturile calde, conservele şi lactatele. Totuşi, promoţiile deţin cele mai mari ponderi în cadrul produselor destinate îngrijirii personale şi a locuinţei (mai ales în rândul detergenţilor de rufe şi al produselor universale). În cazul băuturilor, cele mai mari cote de piaţă în valoare pentru promoţii le observăm în categorii precum răcoritoare, bere, cafea şi ceai. 

Şi ponderea în consum a mărcilor private ale retailerilor a rămas constantă în 2017 comparativ cu anul anterior. 

Magazinele de tip discount şi cele de proximitate, cele mai dinamice formate

La final de an 2017, comerţul modern a înregistrat o cotă de piaţă de 59% în creştere cu 1,4 puncte procentuale faţă de 2016. Magazinele de tip discount şi cele de proximitate au avut cele mai acelerate creşteri. 

 Hipermarketurile rămân cel mai important canal modern de cumpărare. Pe parcursul anului trecut au fost vizitate mai des de cumpărători, însă coşurile au rămas la nivelul anului precedent. 

Magazinele de tip discount au avut vânzări în creştere datorită faptului că oamenii au plătit în medie mai mult la fiecare act de cumpărare şi au achiziţionat mai des din aceste formate. 

Supermarketurile au beneficiat de o frecvenţă medie de cumpărare mai ridicată şi de coşuri mai mari. Rămân în continuare cel mai vizitat retailer. 

Magazine de proximitate au avut cea mai bună dinamică. Au reuşit să recruteze noi cumpărători, i-au atras mai des în magazine şi i-au convins să cheltuiescă sume mai mari la un act de cumpărare. Evoluţie pozitivă a fost influenţată şi de expansiunea acestor formate. În ansamblu, în 2017 au fost deschise aproape 220 de magazine de proximitate.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite