Românii, în coada clasamentului european la consumul de peşte. Ce specii cresc imunitatea

0
Publicat:
Ultima actualizare:
piata de peste

De la debutul pandemiei de coronavirus, consumul general de peşte la nivelul pieţei a scăzut cu 20%, România clasându-se pe ultimul loc din Uniunea Europeană, în ciuda recomandărilor medicilor şi a studiilor care arată o creştere a imunităţii celor care consumă frecvent anumite tipuri de peşte.

Piaţa locală de peşte şi fructe de mare va înregistra o creştere de aproximativ 5%, în intervalul martie – decembrie 2020, conform estimărilor Alfredo Seafood. Acest reviriment a început deja şi este generat de interesul tot mai mare manifestat de români pentru o dietă sănătoasă, precum şi a beneficiilor recunoscute pe care carnea de peşte le are în creşterea imunităţii organismului. 

Potrivit reprezentanţilor companiei şi a medicilor nutriţionişti, perioada de izolare şi debutul sezonului rece pot duce în foarte multe cazuri la scăderea rezistenţei la boli, din cauza stresului provocat de pandemie, a lipsei de mişcare, aer curat şi expunere suficientă la soare, dar nutrienţii din carnea de peşte ajută la îmbunătăţirea răspunsului imun al organismului.

De la debutul crizei COVID-19, consumul general de peşte a scăzut cu 20%, dar odată cu ieşirea din izolare au apărut şi semnele de revenire pe acest segment. La nivelul portofoliului Alfredo Seafood, în martie şi aprilie, rulajul a scăzut cu 75% în sectorul HoReCa. În mai, după ridicarea restricţiilor, vânzările au revenit la un nivel apropiat de aceeaşi perioadă din 2019, cu o tendinţă puternică de creştere a segmentului online. 

„În perioada de izolare, am observat o scădere a cererii de produse de calitate superioară, cum sunt somonul, creveţii sau tonul. Această tendinţă a fost firească în contextul respectiv, deoarece oamenii au fost mult mai atenţi cu cheltuielile, având temeri legate de stabilitatea imediată a veniturilor. Totuşi, consumul general de peşte începe să-şi revină în România. Anticipez că majorarea vânzărilor va ajunge la 5% până la finele anului, dar aceste estimări pot oricând să se schimbe din cauza climatului neobişnuit în care ne aflăm. Cred că una dintre cele mai bune strategii de creştere a consumului în următoarele luni constă în stimularea vânzărilor online, de aceea vom accelera investiţiile în dezvoltarea magazinul virtual al Alfredo Seafood”, explică Mihai Cristian Dărmănescu, fondator al Alfredo Seafood.

Reprezentantul Alfredo Seafood speră ca piaţa locală de peşte să crească în continuare, în ciuda acestei perioade dificile, pentru a nu se pierde progresele obţinute. „Dacă în 2015 se consumau în România 6 kg/an pe cap de locuitor, în 2019 am ajuns la 8 kg/capita/an şi ne situăm în coada clasamentului UE, la acest capitol”, a adăugat Mihai Cristian Dărmănescu.  

Dr. Mihaela Bilic, specialist în nutriţie, atestă faptul că peştele conţine numeroase vitamine, minerale şi nutrienţi, inclusiv acizii Omega-3, care întăresc imunitatea organismului.

„Auzim des că peştele este benefic pentru sănătate, dar cred că este important să înţelegem şi de ce. Acizii graşi esenţiali Omega 3, care se găsesc din abundenţă în carnea de peşte, contribuie major la reglarea reacţiei pe care sistemul imunitar o are la o agresiune şi care se concretizează printr-un proces inflamator, care trebuie blocat imediat după neutralizarea pericolului. Studiile recente au demonstrat că acizii graşi esenţiali Omega 3 reduc inflamaţia acută care însoţeşte răspunsul imun şi stimulează segmentele imunitare necesare apărării organismului.”

Potrivit medicului primar diabet şi boli de nutriţie, Mihaela Bilic, doza zilnică recomandată de Omega 3 este 2-2,5 grame, iar cele mai bune surse sunt produsele de origine animală: peştele în general şi peştele gras de apă rece în special, icrele de peşte sau gălbenuşul de ou.

„În plus, carnea de peşte conţine un alt element esenţial pentru un sistem imunitar puternic, vitamina D, care este un imunomodulator care creşte rezistenţa organismului la boli. Vitamina D este prezentă în mod natural în grăsimea animală, în alimente precum peştele, ficatul, laptele şi brânzeturile.

În sezonul rece se recomandă creşterea ponderii acestei substanţe în alimentaţie, pentru că ne bucurăm mult mai puţin de soare şi deci organismul produce mai puţină vitamina D. În ultimii 20 de ani s-a demonstrat asocierea între carenţa de vitamina D şi riscul crescut de a dezvolta diferite boli virale sau infecţioase, risc ce poate fi eliminat printr-o alimentaţie echilibrată, din care peştele să nu lipsească”, a punctat medicul nutriţionist. 

Printre peştii şi fructele de mare care conţin cea mai mare cantitate de acizi Omega-3 şi Omega-6, şi care cresc astfel imunitatea organismului, se numără diferite specii sălbatice. În categoria aşa-numiţilor peşti economici, o cantitate mare de acizi graşi se află în macrou, merluciu, şprot şi hering. În categoria produselor de calitate superioară, conduc somonul sălbatic, codul file şi creveţii. 

Alfredo Seafood este una dintre cele mai importante mărci din România, sub a cărei denumire sunt importate şi distribuite produse din peşte şi fructe de mare. Brandul a fost creat de Mihai Cristian Dărmănescu şi lansat în anul 2013. 

Succesul Alfredo Seafood se datorează experienţei şi relaţiilor internaţionale cu marii producători de peşte din lume, a celor trei linii de procesare şi ambalare automatizate şi de înaltă productivitate din fabrica situată în Bucureşti şi a unui sistem logistic de transport optimizat.

Produsele cu marca Alfredo Seafood sunt distribuite în cele mai importante lanţuri de hypermarketuri şi supermarketuri din ţară. Printre acestea se numără: Kaufland, Carrefour, Mega Image, Metro, Cora, Profi, Auchan etc. şi în peste 5.000 de magazine din comerţul tradiţional, şi reţeaua HoReCa.

Produsele sunt transportate, procesate, ambalate şi distribuite în condiţii adecvate de păstrare a aromei şi texturii cărnii, de la recoltarea din fermele piscicole internaţionale sau capturare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite