Românii, prea superstiţioşi pentru a încheia poliţe pentru asigurări de viaţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tot mai mulţi tineri care au copii încheie asigurări pe viaţă

România se află pe ultimul loc din Uniunea Europeană la capitolul asigurări d eviaţă, românii plătind anual, în medie, doar 18 euro, faţă de media UE, care este de 1.300 de euro.

Deşi conştienţi de accidente şi îmbolnăviri, românii nu cred că lor li se poate întâmpla ceva rău, iar din cauza superstiţiilor nu doresc să vorbească despre o situaţie dificilă deoarece cred că în acest fel o vor atrage, susţin date ale MetLife şi KPMG.

Potrivit acestora, asigurările de viaţă din România reprezintă numai 20% din totalul primelor de asigurare, în comparaţie cu 60% în medie la nivelul UE.

"Italienii alocă în medie 1700 de euro pe an pentru asigurările de viaţă şi tot cam pe acolo este şi valoarea unui salariu mediu net lunar. Un român alocă, în medie, 18 euro pe an pentru asigurările de viaţă, în condiţiile în care salariul mediu net lunar este 500 de euro, ceea ce înseamnă că încheierea unei asigurări de viaţă nu mai este o chestiune care să ţină neapărat de venituri, ci de priorităţi şi educaţie financiară", a declarat Carmina Dragomir, directorul general al Metropolitan Life (MetLife), la prezentarea unui studiu pe baza datelor Insurance Europe şi KPMG.

Sănătatea şi educaţia copiilor sunt principalele îngrijorări ale românilor, iar în privinţa priorităţilor, plata facturilor lunare este prioritatea numărul 1, urmată de menţinerea unei situaţii financiare stabile care să le permită să aloce bani pentru sănătate şi educaţia copiilor. Pe ultimele locuri se află investiţiile în propria educaţie sau în economisire.

Doar 1 din 5 adulţi au o înţelegere a produselor financiare de bază, plasând România pe ultimul loc în Europa cu o rată a educaţiei fianciare de 21%. Produsele de asigurări de viaţă sunt percepute ca fiind complexe, greu de înţeles şi costisitoare. 40% dintre români consideră că toate produsele financiare sunt la fel.

Studiu IRES: Jumătate dintre români nu ştiu mai nimic despre asigurări

Un alt studiu recent punctează acelaşi deficit major de informare. Datele apar într-un barometru privind „perceptia riscului şi cultura asigurărilor din România”, realizat luna trecută de IRES-Institutul Român de Evaluare şi Strategie, la solicitarea UNSAR (Uniunea Naţională a Asigurătorilor şi Reasigurătorilor din România).

Întrebaţi cât de bine informaţi sunt pe tema asigurărilor în general, jumătate dintre respondenţi au spus că sunt slab informaţi sau deloc informaţi.

"Exista un deficit major de informare, un nivel de incredere relativ bun, dar nu e o cultura a gestionarii riscului şi aceasta este provocarea industriei asigurarilor. Campania de informare poate ajuta, dar e nevoie de efort în timp şi de educaţie. Cred că şcoala ar trebui să facă principalul pas în privinţa atitudinii faţă de risc.", Dan Jurcan, director de cercetare în cadrul IRES.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite