România turistică va fi promovată din nou la târgurile internaţionale de profil, după doi ani de pauză

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Transfăgărăşan, Foto: europaturism.ro
Transfăgărăşan, Foto: europaturism.ro

România turistică va fi promovată din nou la târgurile internaţionale de profil, după doi ani de pauză, a transmis, joi, ministrul Antreprenoriatului şi Turismului, Daniel Cadariu.

„România turistică va fi promovată din nou la târgurile internaţionale de profil, după doi ani de pauză! Lista manifestărilor expoziţionale, din ţară şi străinătate, la care Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului participă în 2022, poate fi consultată aici.”, a transmis oficialul pe pagina sa de Facebook.

Astfel, în luna februarie a acestui an, Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului va participa la târgurile din Bruxelles, Belgia (3-6 februarie), Belgrad, Serbia (24-27 februarie) şi Bucureşti (24-27 februarie).

În luna martie, ministerul va participa la târgurile din: Lyon, Franţa (4-7 martie), Berlin, Germania (9-13 martie), Paris, Franţa (17-20 martie), Viena, Austria (17-20 martie), New York, SUA (18-20 martie), Tel Aviv, Israel (29-30 martie).

În luna aprilie, va participa la târgurile de specialitate din: Milano, Italia (10-12 aprilie), Frankfurt, Germania (26-28 aprilie).

În mai, ministerul şi-a anunţat pariciparea la târgurile din Dubai (8-11 mai).

În luna noiembrie, va mai participa la expoziţiile din Londra (7-9 noiembrie), Varşovia, Polonia (24-26 noiembrie), Shanghai, China şi Bucureşti.

La finalul anului, în decembrie, Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului va participa la târgul din Barcelona, Spania (29 noiembrie-1 decembrie).

În octombrie 2021, reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi Asociaţiei Incoming Romania (AIR) anunţau că România nu s-a înscris la niciunul dintre principalele târguri internaţionale de turism, precum World Travel Market Londra, FITUR Madrid sau ITB Berlin şi bifează prima absenţă la târgul de la Londra după mai bine de 40 de ani.

„Turismul contribuie la creşterea şi dezvoltarea economiei naţionale, pe de o parte, prin numeroasele conexiuni economice pe care le generează în relaţie cu alte sectoare economice, prin crearea de locuri de muncă şi prin contribuţia la PIB, iar pe de altă parte, prin construirea şi consolidarea unei identităţi de imagine, a unei notorietăţi în mentalul colectiv şi prin construcţia unei mărci de ţară care atestă ineditul şi calitatea destinaţiei. 

Turismul de incoming, în special, reprezintă activitate de export pentru ţară prin aportul de valută adus în România de către turiştii străini.”, au transmis reprezentanţii celor două asociaţii.

Aceştia mai afirmau că, potrivit datelor furnizate de Eurostat, România a înregistrat, în luna iulie 2021, comparativ cu aceeaşi lună a anului precedent, cea mai mare scădere a turismului de incoming (turişti străini) din Uniunea Europeană, confruntându-se cu o diminuare de 90% a nopţilor petrecute de străini în unităţile de cazare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite