România ar putea încheia anul 2016 fără niciun kilometru nou de autostradă deschis circulaţiei. Lotul 2 Lugoj-Deva ar putea să nu fie deschis în acest an

România ar putea încheia anul 2016 fără niciun kilometru nou de autostradă deschis circulaţiei. Lotul 2 Lugoj-Deva ar putea să nu fie deschis în acest an

Reprezentanţii CNAIR nu au încă nicio informaţie oficială legată de data la care va fi deschis acest lot

Lotul 2 al autostrăzii Lugoj - Deva ar putea să nu fie deschis în acest an, din cauza unor probleme birocratice de recepţie a lucrărilor, în condiţiile în care există temeri că ar putea apărea probleme după deschiderea traficului, deoarece unul dintre constructori este Salini Impregilo, care a construit lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie, au declarat miercuri, pentru News.ro, surse din domeniu.

Ştiri pe aceeaşi temă

Astfel, România ar putea încheia anul 2016 fără niciun kilometru nou de autostradă deschis circulaţiei. Directorul general al Companiei Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR, fosta CNADNR), Cătălin Homor, a anunţat recent că acest lot va fi deschis în acest an. 
 
Ulterior, CNAIR a transmis, printr-un comunicat, că lucrările de pe sectorul de autostradă Lugoj-Deva, respectiv Traian Vuia - Margina, pe o lungime de 15 kilometri, sunt în curs de finalizare, astfel încât acest sector să poată fi utilizat de participanţii la trafic, însă acest fapt va fi realizat imediat după clarificarea tuturor aspectelor de natură juridică.
 
„Refuzul de viză pentru Recepţia la terminarea lucrărilor este invocat de faptul că «dispoziţiile legale, aşa cum sunt prevăzute de Legea 10/1995, recent modificată şi republicată în septembrie 2016, nu fac referire în mod expres la recepţionarea parţială, ci doar asupra unor lucrări prevăzute într-un contract'. Regulamentul de recepţie aprobat prin HG 273/1994 nu a fost încă actualizat, drept pentru care se vor putea naşte multe interpretări ulterioare dăunătoare companiei. Astfel, 'efectuarea recepţiei la terminarea lucrărilor, investitorul, în speţă Compania, va fi pusă în posesie, iar toate riscurile dării în funcţiune a unor părţi din lucrare, fără a se respecta prevederile legale, vor fi preluate tot de Companie»“, afirmă CNAIR,
 
La sfârşitul lunii noiembrie, ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, anunţa că anul acesta vor fi inauguraţi 15 kilometri de autostradă prin inagurarea lotulului 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, termenul avansat fiind de 15 decembrie.
 
Reprezentanţii CNAIR nu au încă nicio informaţie oficială legată de data la care va fi deschis acest lot. „Nu avem încă nicio informaţie oficială. Când vor exista informaţii oficiale, le vom da publicităţii“, au precizat reprezentanţii CNAIR, pentru News.ro.
 
Sursele consultate de News.ro susţin, însă, că există şanse mari ca acest lot să nu fie deschis în acest an. „Sunt probleme birocratice cu acest tronson, pe partea de recepţie a lucrărilor, este posibil să nu fie deschis în acest an. Sunt mai multe departamente care trebuie să-şi dea acordul şi există, probabil, o teamă de a nu apărea probleme pe acest lot după deschiderea traficului, iar cei care au acordat avizele să fie traşi la răspundere“, a precizat o sursă avizată, pentru News.ro.
 
Potrivit surselor, există temeri şi din cauza faptului că unul dintre constructorii lotului 2 al autostrăzii Lugoj-Deva este Salini Impregilo, care a construit lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie, supranumit ”autostrada scufundată” din cauza gravelor probleme de structură.
Şi Asociaţia Pro Infrastructura, ONG specializat pe monitorizarea lucrărilor de infrastructură din România, susţine că există un pericol real ca CNAIR să nu deschidă circulaţia pe tronsonul respectiv din motive birocratice.
 
„Din pricina unui viciu legislativ, CNAIR nu a găsit încă o soluţie în scopul efectuării unei recepţii parţiale pe acest segment deosebit de important de autostradă, având în vedere că restul de 13km din totalul de 28km existenţi în acest contract sunt încă în diferite stadii de implementare“, se arată într-o postare pe pagina de Facebook a asociaţiei.
 
ONG-ul atrage atenţia că România riscă să încheie anul 2016 cu cel mai slab rezultat în materie de kilometri noi de autostradă din 2008 şi până în prezent. Contractul de proiectare şi execuţie pentru lotul doi a fost semnat în 18 octombrie 2013 cu asocierea formată din firmele italiene Salini Impregilo şi S.E.C.O.L. Valoarea contractului este de 562 milioane de lei fără TVA, din care 85% din fonduri de coeziune. 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările