Asta se întâmplă în condiţiile în care, nu mai departe de anul trecut, compania britanică şi-a arată îngrijorarea referitoare la situaţia investiţiilor străine şi la faptul că România nu face parte din spaţiul Schengen, fapt care împiedică bunul mers al companiei în ţara noastră.

Acesta a tras un semnal de alarmă referitor la importanţa drumului expres pentru dezvoltarea investiţiilor, în condiţiile în care, în luna aprilie, premierul Viorica Dancilă a anunţat adoptarea unui Hotărâri de Guvern privind procedurile de expropiere pentru primul tronson al drumului expres, cu promisiunea că până la finele anului acesta va fi finalizat, situaţia actuală fiind departe de finalizare.

Nivelul frustrărilor este cu atât mai mare cu cât ultimele date oferite de Banca Naţională a României au confirmat situaţia delicată a economiei româneşti, cu precădere scăderea investiţiilor străine, în timp ce deficitul de cont curent şi datoria externă cresc.

Din păcate, din 2016 şi până acum asistăm neputincioşi la deciziile luate de actuala guvernare, decizii care încet, dar sigur vor alunga pe termen mediu investitorii străini.

Banii din bugetul de stat dedicaţi Ministerului Transporturilor au fost redirecţionaţi în mod greşit către pensii şi salarii, absorbţia lentă a fondurilor europene, dar şi incapacitatea Ministrului Transporturilor sunt doar o parte din reţeta dezastru oferită de alianţa PSD-ALDE, românii fiind beneficiarii acestui decont negativ.

Trebuie să se tragă un semnal de alarmă şi să se înţeleagă faptul că lipsa de interes şi de încurajare a investitorilor strategici nu va face decât să ne plaseze în continuare în coadă clasamentului european, România nefiind în stare să depăşească anumite praguri economice.