România, deficit comercial de peste 8,8 miliarde de euro în primele cinci luni ale anului. La cât au ajuns importurile în mai

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Arhivă Adevărul
Foto: Arhivă Adevărul

Ţara noastră a înregistrat un deficit comercial de peste 8,836 miliarde de euro, în primele cinci luni ale acestui an, în creştere cu 1,477 miliarde de euro faţă de cel înregistrat în perioada 1 ianuarie - 31 mai 2020, arată datele publicate, luni, de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Potrivit sursei citate, în perioada 1 ianuarie - 31 mai 2021, exporturile FOB au însumat 29,925 miliarde de euro, iar importurile CIF au fost de 38,762 miliarde de euro. În primele cinci luni din acest an, exporturile au crescut cu 26%, iar importurile s-au majorat cu 24,6%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2020.

În luna mai 2021, exporturile FOB au totalizat 5,959 miliarde de euro, iar importurile CIF au însumat 7,731 miliarde de euro, rezultând un deficit de 1,772 miliarde de euro. Faţă de luna mai 2020, exporturile din luna mai 2021 au crescut cu 58,5%, iar importurile au înregistrat un plus de 54,2%.

Potrivit datelor INS, în perioada 1 ianuarie - 31 mai 2021, ponderi importante în structura exporturilor şi importurilor sunt deţinute de grupele de produse: maşini şi echipamente de transport (48,4% la export şi 36,6% la import) şi alte produse manufacturate (30,3% la export şi 29,9% la import).

Valoarea schimburilor intra-UE27 de bunuri în perioada analizată a fost de 22,182 miliarde de euro la expedieri şi de 28,456 miliarde de euro la introduceri, reprezentând 74,1% din total exporturi şi 73,4% din total importuri.

Potrivit INS, valoarea schimburilor extra-UE27 de bunuri în primele cinci luni ale anului a fost de 7,743 miliarde de euro la exporturi şi de 10,305 miliarde de euro la importuri, reprezentând 25,9% din total exporturi şi 26,6% din total importuri. 

Preţul FOB (Free on Board/Liber la bord) reprezintă preţul la frontiera ţării exportatoare, care include valoarea bunului, toate cheltuielile de transport până la punctul de îmbarcare, precum şi toate taxele pe care bunul trebuie să le suporte pentru a fi încărcat la bord.

Preţul CIF (Cost, Insurance, Freight/Cost, Asigurare, Navlu) reprezintă preţul la frontiera ţării importatoare, care cuprinde atât elementele componente ale preţului FOB, cât şi costul asigurării şi transportului internaţional.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite