România este atractivă pentru lanţurile de retail

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Peste 35 de retaileri, din 220 de participanţi la un studiu, ar investi pe piaţa noastră. Investitorii din retailul consideră că politicile fiscale şi economice adoptate de România o transformă într-o „ţară dezirabilă pentru expansiunea afacerilor.“

România se clasează pe locul al XV-lea într-un top al preferinţelor retailerilor privind expasniunea în statele din zona EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa), realizat de compania CBRE.

Concret, 36 din cei 220 de retalileri care au participat la studiu şi-au manifestat interesul legat de posibile investiţii în dezvoltarea reţelelor deţinute în România s-au în demararea unora noi. În fruntea clasamentului elaborat de CRBE, ca urmare a răspunsurilor investitorilor chestionaţi, se situează Germa­nia, urmată de Polonia şi Franţa.

Starea actuală din piaţă

La sfârşitul lunii septembrie, stocul total de retail modern, care cuprinde proiecte de retail sub formă de mall-uri, parcuri de retail, galerii comerciale şi magazine tip outlet, a ajuns la 1.350.000 de metri pătraţi, inclusiv proiectele nou livrate între perioada ianuarie-septembrie din 2010, respectiv 122.805 de metri pătraţi.

Stocul livrat în primele nouă luni ale anului 2010 constă în patru centre comerciale: Sun Plaza (Bucureşti), Atrium Center (Arad), Cocor Luxury Store (Bucureşti), Promenada Mall - Severin Shopping Center (Drobeta Turnu Severin). Din spaţiile nou livrate în perioada amintită, Bucureştiul are o pondere de 70%, în timp ce oraşele secundare, Arad şi Drobeta Turnu Severin, acoperă diferenţă de 30%. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite