Revine TUI. O veste bună pentru noi sau nemţi?

Ministerul Turismului speră că prezenţa grupului TUI în România va aduce mai mulţi turişti străini. Compania se concentrează însă pe trimiterea românilor în alte ţări. „România nu este o destinaţie de vacanţă pe harta nemţilor“, a declarat ieri Klaus Pumpel, CEO al TUI Austria. 

Ştiri pe aceeaşi temă

În 2006, doi mari touroperatori din Europa părăseau piaţa românească, şi asta nu fără acuze şi nemulţumiri. Sezonul estival prea scurt, serviciile slabe ale hotelierilor şi ale restaurantelor, unităţile de cazare vechi, predominant de 2-3 stele, şi preţurile prea ridicate erau doar câteva dintre problemele semnalate de compania Thomas Cook şi de grupul TUI, ambele din Germania.

Cinci ani mai târziu, TUI îşi extinde iar operaţiunile în România, prin parteneriatul cu grupul autohton Eurolines. Din 2010, TUI a revenit pe piaţa locală, oferind în cataloagele sale şi pachete cu destinaţia România, după încheierea unui acord cu Ministerul Turismului. În primăvară, grupul Eurolines a anunţat că va prelua operaţiunile de pe piaţa autohtonă ale TUI, urmând să integreze şi Danubius Travel, societate deţinută de grupul german în România. Reţeaua de 52 de agenţii deţinută de Eurolines se va rebrandui în TUI Travel Center, urmând ca numărul acestora să crească la 100 în următorii trei ani, a declarat ieri Herald Kraus, directorul de marketing şi de vânzări al TUI Austria.

Nu s-a schimbat nimic

Ce s-a schimbat între timp pe piaţa românească? „Lucrurile nu s-au schimbat. Am fost de faţă la acele discuţii şi pot spune că ei criticau în cunoştinţă de cauză. România rămâne la aceeaşi distanţă faţă de Bulgaria din multe motive - infrastructură, hoteluri, servicii, preţuri", a declarat ieri Ciprian Popescu, managing director Danubius Travel, societate deţinută de TUI în România, care va fi integrată de Eurolines.

Şi atunci ce i-a atras pe nemţi înapoi în România? „Vom învăţa împreună cum să-i urcăm pe români în avioanele noastre", a spus ieri Klaus Pumpel, CEO al TUI Austria, la conferinţa de lansare a TUI Travel Center. „În România, ne vom concentra pe outbound (trimiterea turiştilor români în străinătate - n.r.)", a declarat Pumpel pentru „Adevărul", refuzând însă să facă o estimare privind numărul de români care-şi vor cumpăra vacanţe prin TUI Travel Center sau numărul de străini care vor veni în România prin agenţia germană.

„Aveţi bugete frumoase pentru promovare"

Dragoş Anastasiu, proprietarul Eurolines, este însă optimist. „Dacă planurile noastre vor deveni reale, numărul de turişti străini în România se va tripla anul viitor, ajungând pe la 4.000-5.000, de la 1.000 şi ceva", a declarat acesta ieri. Iar numărul de turişti români care vor pleca prin TUI Travel Center în străinătate va fi de minimum 5.000-6.000, a adăugat acesta.

Imaginea rămâne principala problemă a României în încercările de a atrage turişti străini. „România nu este o destinaţie de vacanţă pe harta nemţilor", a declarat Pumpel. „Impunerea României în acest sens se va realiza doar cu eforturi şi bani. Ştiu că aveţi bugete frumoase pentru promovarea României, însă continuitatea este foarte importantă", a mai spus acesta.

"Vom învăţa împreună cum să-i urcăm pe români în avioanele noastre."
Klaus Pumpel
CEO TUI Austria

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările