Restructurarea CFR, la ora adevărului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sindicaliştilor li s-a prezentat un plan de reorganizare menit să disponibilizeze masiv personal, dar şi să stopeze furturile. Câteva trasee de cale ferată vor fi închise sau vor fi străbătute de mai puţine trenuri, iar economiile preconizate pentru 2010 sunt de aproape 190 de milioane de euro.

Toată după-amiaza zilei de ieri nu le-a fost de-ajuns reprezentanţilor Ministerului Transporturilor şi liderilor de sindicate din sectorul feroviar să ajungă la o concluzie pe marginea planului de restructurare a societăţilor din acest domeniu, propus de administraţie.

Citiţi şi:

Cum te bagă CFR în spital

CFR Călători şi Metrorex ar putea creşte preţul biletelor cu 8-11%

Berceanu negociază cu sindicaliştii feroviari. Miza: disponibilizările de la CFR

În primul rând, ministerul vrea să disponibilizeze între 7.100 şi 8.300 de angajaţi de la societăţile feroviare, ceea ce - împreună cu alte măsuri de reducere a cheltuielilor companiilor - ar duce la economii de 788 milioane de lei în 2011 faţă de 2010.

Ceferiştii gălăţeni, ameninţaţi cu noi concedieri

Numărul disponibilizărilor depinde de disponibilitatea partenerilor sociali de a renunţa la unele drepturi, cum ar fi bonurile de masă, ajutoare materiale de Paşte, Crăciun şi Ziua Feroviarului, prime de vacanţă şi autorizaţii şi permise. Unele dintre aceste drepturi ar urma să fie suspendate pentru anul 2011.

De altfel, ministrul precizase, înainte să intre la negocierea cu sindicatele, că numărul celor care vor fi afectaţi depinde de găsirea altor soluţii de diminuare a cheltuielilor.

UPDATE- Grevă spontană la Poliţia Comunitară din Galaţi. Agenţii cer demisia conducerii

„Dacă în discuţiile cu sindicatele vom găsi şi alte soluţii de reducere a cheltuielilor şi de creştere a veniturilor, o să se diminueze şi numărul disponibilizaţilor", a afirmat Berceanu.

Dispare acciza pe motorina trenurilor

Printre celelalte măsuri propuse de minister se numără eliminarea accizei la motorina consumată în transportul feroviar, solicitată ani la rând de operatori.
De asemenea, sunt incluse valorificarea activelor neperformante, care nu participă la realizarea de venituri, separarea activităţii de vânzare servicii de activitatea post-vânzare, reorganizarea subunităţilor de vagoane şi închiderea unor puncte de lucru ce îşi desfăşoară activitatea în spaţiile CFR SA sau altor terţi.

Cei mai mulţi disponibilizaţi vor fi la CFR Marfă (între 3.400 şi 4.600 de persoane). Celelalte persoane afectate sunt angajate la CFR Călători (2.075) şi CFR SA (1.630).

Măsurile de reducere a cheltuielilor la CFR Marfă vizează economii de 300 milioane de lei, cu reorganizarea prin absorbţie în CFR Marfă a filialelor SC Întreţinere Reparaţii Locomotive Utilaje şi SC Întreţinere şi Reparaţii Vagoane.La CFR Călători, economiile urmează a fi de 200 de milioane de lei.

Datorii compensate

Proiectul ministerului mai prevede compensarea datoriilor pe care le au CET-urile Arad, Govora, Bacău, Braşov, Iaşi către CFR Marfă cu datoriile pe care le are CFR Marfă către bugetul de stat.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite