Renault îşi face un rival din Dacia

Producătorul de autoturisme francez Renault vrea să majoreze vânzările Dacia cu peste 50% în următorii patru ani, bazându-se pe cererea în creştere pentru maşini ieftine din statele „lovite“ de austeritate din Europa, informează „Financial Times“.

Ştiri pe aceeaşi temă

Potrivit cotidianului britanic, analiştii avertizează producătorul auto că Dacia ar putea „canibaliza" vânzările brandului-părinte, dând drept exemplu succesul modelului Skoda al producătorului de autoturisme german Volkswagen.

„Obiectivul Dacia este să crească substanţial în Europa. Astăzi vindem 350.000 de unităţi. Vrem să ajungem la 550.000 până în 2015", a declarat Gérard Detourbet, şeful programului pentru autoturisme „entry-level" al Renault.

Incluzând vehicule Dacia şi Renault, Detourbet a adăugat că grupul francez vrea să vândă, la nivel mondial, peste un milion de maşini „low-cost" anual până în 2015. Anul acesta, vânzările de acest tip ale Renault se ridică la 660.000 de unităţi.

Duster, vânzări peste aşteptări

La sfârşitul lunii august existau deja 64.000 de comenzi pentru modelul Duster, lansat în aprilie. Cifra este dublă faţă de estimările iniţiale ale companiei. Mai mult, oficialii Renault au declarat că lista de aşteptare pentru Duster se întinde pe şase luni.

Vânzările Dacia din Europa au crescut cu 11% în intervalul ianuarie -septembrie 2010, comprativ cu perioada similară a anului trecut, în ciuda contracţiei de 4% a pieţei. Această creştere a Dacia este una dintre cele mai rapide din Europa.

De asemenea, Renault plănuieşte să lanseze două noi modele de Duster. În prezent, preţul modelului de bază al autoturismului sport porneşte de la 11.990 de euro, cu mult mai mic decât ceilalţi competitori. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările