Reglementarea activităţii Uber, Bolt şi Clever, discutată în şedinţa de Guvern. Ce condiţii trebuie să îndeplinească firmele de ridesharing ca să poată funcţiona

Reglementarea activităţii Uber, Bolt şi Clever, discutată în şedinţa de Guvern. Ce condiţii trebuie să îndeplinească firmele de ridesharing ca să poată funcţiona

Companiile de ridesharing Uber, Clever şi Bolt vor fi obligate să plătească statului o taxă de 50.000 de lei pe an, se prevede în proiectul de OUG care a fost discutat, ieri, în primă lectură, de Executiv.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cătălin Codreanu, preşedintele Asociaţiei Coaliţia pentru Economie Digitală, care reprezintă aceste companii, susţine că proiectul trebuie să fie aprobat cât mai urgent pentru ca lucrurile să poată intra în normal atât din punct de vedere al clienţilor, dar şi al şoferilor parteneri.
 
„Industria de ridesharing are nevoie urgentă de acest cadru de reglementare. Utilizatorii sunt cei care au de suferit de pe urma nereglementării, atât prin prisma timpilor foarte mari de aşteptare cât mai ales prin prisma preţurilor pe care le plătesc. Sunt 2,5 milioane de utilizatori ai acestor servicii care au întâmpinat probleme extrem de serioase în a găsi o maşină disponibilă după 16 mai. Dorim onorarea promisiunilor repetate făcute de membri ai executivului în ultimele luni, cea mai recentă fiind făcută chiar de premier. Am depus la Guvern, în mod simbolic o parte a celor peste 400.000 de semnături ale petiţiei #continuam, Guvernul cunoaşte urgenţa acestei situaţii”, a precizat Cătălin Codreanu.
 
Reguli pentru şoferi
 
Proiectul de Ordonaţă de Urgenţă care reglementează platformele de transport alternativ prevede că şoferii care se vor înscrie să furnizeze aceste servicii vor fi obligaţi să aibă un atestat de pregătire profesională şi un certificat de cazier judiciar din care să rezulte că nu au săvârşit, printre altele, infracţiuni cu violenţă, în domeniul circulaţiei sau al traficului de droguri. În plus, fiecare maşină care va fi implicată în ridesharing va fi autorizată de agenţia teritorială a Autorităţii Rutiere Române (ARR) pe baza unei autorizaţii de transport alternativ şi va face Inspecţia Tehnică Periodică la fiecare 6 luni.
 
Platforme digitale de ridesharing vor fi avizate tehnic de către Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI), care va emite documentul în termen de 30 de zile lucrătoare de la depunerea documentaţiei complete, iar acesta va fi valabil 12 luni. În fiecare an, companiile vor trebui să achite o taxă de 50.000 de lei la bugetul de stat.
 
Ecuson în parbriz
 
După modelul adoptat de unele ţări occidentale, în trafic, autoturismele acceptate pe platforma digitală vor avea afişat la vedere în partea din faţă şi din spate a autoturismului un ecuson cu o dimensiune de 10 cm x 10 cm, care va conţine numărul de înmatriculare, denumire platformei folosite. Ecusonul va fi emis de ARR, arată hotnews.ro. În termen de 35 de zile de la data intrării în vigoare a ordonanţei, MCSI va emite un ordin de ministru cu norme şi proceduri pentru obţinerea avizului tehnic pentru platformele digitale.
 
 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: