Regii asfaltului renunţă la fiţe

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tronsonul de autostradă Moara Vlăsiei - Ploieşti va fi construit la termen, fără costurile suplimentare pretinse de drumari. Dorinel Umbrărescu (UMB Spedition), Costel Căşuneanu (Pa&Co International) şi Dan Besciu (Euroconstruct) au decis să accepte regulile Ministerului Transporturilor.

Conflictul declanşat în urma anunţului de reziliere a contractului dintre Ministerul Transporturilor şi constructorii autostrăzii Moara Vlăsiei - Ploieşti se va încheia pe cale amiabilă, a anunţat ieri ministrul Anca Boagiu. „Ministerul Transporturilor nu va mai rezilia contractul cu consorţiul românesc UMB Spedition-Pa&Co-Euroconstruct Trading '98, după ce asocierea a renunţat la creşterea costurilor cu 47%. Cele două motive de reziliere au fost solicitarea creşterii valorii contractului şi faptul că au părăsit şantierul în urmă cu 17 luni", a afirmat Boagiu.

Potrivit oficialului, prima firmă care a renunţat la suplimentarea costurilor de execuţie a fost UMB Spedition, apoi „şi ceilalţi parteneri din consorţiu au acceptat că nu vor mai cere niciun ban în plus şi vor termina la timp lucrările". Şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat ieri soluţionarea pe cale amiabilă a diferendului. CNADNR a semnat cu „regii asfaltului" un act adiţional de soluţionare prin care constructorii se obligă să nu ceară, în viitor, prelungiri de termene sau costuri suplimentare. Astfel, termenul de finalizare a tronsonului a rămas neschimbat, respectiv 15 decembrie.

„Prin actul adiţional menţionat, antreprenorul s-a angajat să finalizeze toate lucrările ce fac obiectul contractului semnat pentru proiectarea şi execuţia tronsonului Moara Vlăsiei - Ploieşti până la data de 15 decembrie 2011. Asocierea, precum şi fiecare dintre membrii săi au renunţat la a solicita costuri suplimentare care ar fi mărit cu 47% valoarea contractului.

Totodată, firmele menţionate au renunţat şi la dreptul de a solicita, ulterior semnării acestui act adiţional, orice extensie de termen, costuri suplimentare, penalizări, daune, precum şi orice altă pretenţie materială/financiară decurgând din contract", se arată într-un comunicat al CNADNR.

Statul nu are facturi restante

Până în prezent, CNADNR a efectuat plăţi către consorţiu în valoare de 671 milioane de lei, inclusiv TVA, neexistând facturi restante. Stadiul fizic de realizare al sectorului de autostradă a fost realizat în proporţie de 93% de către UMB Spedition, 65% pe segmentul unde lucrează PA&CO şi 25% pe segmentul Euroconstruct.

Tronsonul Moara Vlăsiei - Ploieşti are o lungime de 42,5 kilometri. Consorţiul a câştigat licitaţia pentru construirea segmentului de autostradă în 2006, iar valoarea iniţială a contractului a fost de 702,5 milioane de lei, fără TVA. Ulterior, în 2009, valoarea lucrărilor a crescut cu 25%, la 883,7 milioane de lei, fără TVA, contractul fiind finanţat de la bugetul de stat. Până ieri, la ora închiderii ediţiei noastre, niciun reprezentant al consorţiului amintit mai sus nu a putut fi contactat.

17 luni este perioada în care constructorii tronsonului Moara Vlăsiei - Ploieşti au abandonat şantierul.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite