Reader's Digest, Kia Motors sau T-Mobile, între cele 10 branduri care riscă să dispară în 2011

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Nume cunoscute precum Reader's Digest, Kia Motors, T-Mobile sau BP Plc. se află pe lista cu brandurile care riscă să dispară în 2011, un top întocmit de publicaţia 24/7 Wall St.

Publicaţia realizează în fiecare an un top cu brandurile care ar putea dispărea în viitorul apropiat. În lunile decembrie şi aprilie 24/7 Wall St. a compus două topuri, dar climatul economic dificil din prezent a accelerat procesul, iar majoritatea brandurilor aflate pe listele întocmite de atunci fie au dispărut, au fost cumpărate sau s-au declarat falimentare.

Jurnaliştii se aşteaptă ca brandurile din noua listă publicată să dispară până la sfârşitul lui 2011.

Reader's Digest a fost una dintre cele mai citite reviste din lume. Acesta a ieşit din faliment în luna februarie cu 525 milioane de dolari pentru finanţare.  Compania a redus numerele publicate pe an de la 12 la 10. De asemenea. ar fi fost de neconceput acum câţiva ani, că o revista la fel de veche şi de celebră ca Reader's Digest să se închidă. Cu toate acestea, Reader's Digest aşa cum este cunoscută în SUA va dispărea.

Blockbuster
este un alt brand pe care criza economică l-ar putea îngropa. Este un lider în afacerea de închirieri video de aproape 20 de ani, iar acum se luptă cu eliminarea datoriilor. Compania a pierdut 65 milioane de dolari trimestrul trecut, iar venitul ei scade dramatic.  Blockbuster deţine peste 6000 de magazine, de aceea este greu de imaginat că ar putea dispărea, deşi există un precedent format de rivalul Movie Gallery, care a anunţat în februarie 2009 că-şi va închide toate cele 2.400 de magazine din SUA.

Compania de închiriere de maşini, Dollar Thrifty Automotive Group, a fost scoasă la vânzare. Hertz este un cumpărător potenţial, dar şi Avis Budget. Compania nu a reuşit să aducă decât un profit de 27 de milioane de dolari în ultimul trimestru şi are datorii mai mari de 1.5 miliarde de dolari.

Celebrul furnizor de telecomunicaţii din SUA, T-Mobile, este deţinut de gigantul operator de telecomunicaţii Deutsche Telekom. Compania se află pe locul 4 în SUA, pe piaţa sa, şi se luptă de fapt cu doar două firme de succes  AT & T Wireless si Verizon Wireless. Chiar şi compania de pe locul 3 are 50 de milioane de clienţi.  În schimb, T-Mobile avea 34 milioane de clienţi la sfârşitul anului trecut şi un profit de 306 milioane în 2009. Compania nu se confruntă doar cu trei competitori foarte mari, ci este nevoită să implementeze şi tehnologia 4G pentru a face faţă concurenţei. În momentul de faţă, T-Mobile nu are nicio şansă de supravieţuire în SUA, poate doar dacă se va uni cu Sprint-Nextel.

Un alt nume celebru care ar putea dispărea din 2011 este Moody's Corp. Deşi are peste o sută de ani, timp în care şi-a format o anumită reputaţie, în ultima perioadă, compania de analiză financiară a fost lovită de mai multe scandaluri vizibile şi în mass-media americană. Cel mai probabil Moody va primi acuzaţii şi din partea guvernului american, dar şi reclamaţii de la autorităţile de peste ocean. Uniunea Europeană, în frunte cu Germania, acuză că prognozele financiare date de companie - coborârea ratingului de ţară pentru Spania - au o influenţă dezastruosă asupra economiei lor şi a ţărilor grav afectate de criza financiară. Este posibil ca Moody's să-şi vândă conturile către o nouă companie de rating financiar, care va angaja probabil o mare parte din actualii salariaţi.

Unul dintre brandurile care are cele mai mari şanse să dispară până la finele lui 2011  este gigantul BP, care se va confrunta cu falimentul în scurt timp. Aflat într-o criză atât de imagine, cât şi financiară, este nevoită să se confrunte cu imensele costuri pentru curăţarea apei din Golful Mexic, dar şi pentru procesele în care este implicată. Cel mai probabil compania se va dispersa în mai multe părţi care vor fi redenumite.

RadioShack
, unul dintre cei mai vechi retaileri din SUA a fost fondat în 1921, achiziţionat la începutul anilor 60 de Tandy Corp. şi urmează să fie din nou vândută. Există mari şanse ca Best Buy să cumpere compania care a început deja un proces de rebranding sub numele de The Shack.

Brandul Zale Corp., popular printre americani, are şanse să dispară până la sfârşitul lui 2011. A fost unul dintre primii retaileri care au oferit posibilitatea de a cumpăra produse pe credit. De curând compania a intrat şi topul Forbes al celor mai riscante afaceri. Zale trebuie să supravieţuiască unei competiţii acerbe reprezentată de gigantul Wal-Mart.

Merrill Lynch
a fost cumpărată, dar acest lucru nu o va ţine departe de greutăţile financiare din următorii ani. Băncile şi alte firme de servicii financiare au obiceiul de a cumpăra case de brokeraj cărora, ulterior, le schimbă numele. În prezent, Merrill este deţinută de Bank of America Corp.

Pe lista celor 10 branduri care ar putea să dispară în 2011 se află şi Kia Motors Corp. Acesta reprezintă cel mai slab brand al Hyundai, fiind mereu un brand marginal care, spun specialiţtii de pe piaţa auto, nu mai merită să fie întreţinut din vânzările companiei mamă.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite