Prima amendă pentru spam, aplicată magazinului Elefant online

Prima amendă pentru spam, aplicată magazinului Elefant online

Autoritatea Naţională de Supraveghere a finalizat o investigaţie asupra modului de operare a datelor de către magazinul Elefant Online S.A., acesta fiind amendat pentru că a trimis mesaje spam, chiar şi după ce consumatorii s-au dezabonat de la astfel de mesaje comerciale.

Operatorul Elefant Online S.A. a fost sancţionat contravenţional cu amendă în cuantum de 10.000 lei, a informat Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP).
 
Sancţiunea a fost aplicată întrucât operatorul nu a făcut dovada obţinerii consimţământului prealabil expres şi neechivoc pentru transmiterea de mesaje comerciale prin e-mail încălcându-se dispoziţiile referitoare la comunicările nesolicitate prevăzute de art. 13 alin. (1) lit. q) din Legea nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice .
 
În acest context, s-a recomandat societăţii luarea măsurilor necesare respectării prevederilor art. 12 din Legea nr. 506/2004, în vederea transmiterii de mesaje comerciale prin mijloace de comunicare electronică numai cu consimţământul expres prealabil al destinatarilor.
 
Autoritatea Naţională de Supraveghere a aplicat sancţiunea ca urmare a unei plângeri prin care se reclama faptul că operatorul Elefant Online S.A. a transmis petentului mesaje comerciale nesolicitate pe adresa de e-mail a acestuia fără consimţământul său. Astfel, deşi petentul se dezabonase atât pe site-ul operatorului, cât şi prin link-urile de dezabonare din newslettere, acesta a continuat să primească din partea Elefant Online S.A. mesaje comerciale nesolicitate pe adresa sa de e-mail.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: