Poluarea naşte efecte inedite. Uscatul rufelor în balcon devine istorie

Poluarea naşte efecte inedite. Uscatul rufelor în balcon devine istorie

Tot mai mulţi români renunţă să îşi mai usuce rufele pe balcon sau în curte, în marile oraşe, pe fondul accentuării poluării. Un efect direct - în pandemie, piaţa uscătoarelor de rufe a crescut cu 72,7%, arată  datele Candy Hoover România.

Ştiri pe aceeaşi temă

Pandemia a schimbat mult din comportamentul de consum al românilor. Dacă înainte de criza COVID, investiţiile în casă nu reprezentau pentru mulţi dintre români o prioritate, asta mai ales în condiţiile în care îşi petreceau mai mult timp la serviciu, odată ce au trecut la munca de acasă, a apărut nevoia de schimbare.
 
Primul impuls al multor români a fost să îşi cumpere electrocasnice, de la televizoare, la maşini de spălat, frigidere, cuptoare şi aparate de încălzire şi aer condiţionat, dovadă vânzările semnificative realizate în acest an de pandemie, mai ales în zona de online.
 
Pe lista noilor achiziţii s-au aflat, în această perioadă, şi uscătoarele de rufe, unde volumul vânzărilor a crescut cu peste 72,7%, arată datele Candy Hoover România.
 
„Dacă în ianuarie şi februarie 2020, pe piaţa românească s-au vândut, în total, peste 8000 de uscătoare de rufe, în aceeaşi perioadă din 2021 s-a ajuns la aproximativ 14.000, un semn al interesului în creştere pentru acest tip de produs’’, afirmă Cristina Bănică, Managing Director la Candy Hoover Romania.

Potrivit experţilor, evoluţia vine să confirme o schimbare semnificativă în comportamentul de consum.
 
„În pandemie, oamenii au realizat că au nevoie de electrocasnice şi electronice pe care să se bazeze, să le uşureze viaţa. Uscătoarele de rufe pot fi considerate o surpriză însă pe care am anticipat-o în contextul maturizării pieţei, a criteriilor de achiziţie. Cererea a migrat din zona preţului cel mai mic către produsele de marcă, cu clasă energetică cât mai bună, cu garanţie şi a căror fiabilitate este cunoscută’’, a mai declarat expertul.
 
Dincolo de sofisticarea cererii, interesul în creştere al românilor pentru uscătoarele de rufe este pus de specialişti în directă legătură şi cu nivelul poluării.
 
„În Bucureşti, în Braşov, în Timişoara, Craiova şi în alte mari oraşe, nivelul poluării a devenit o reală problemă. Praful şi noxele au făcut ca, în multe cazuri, uscarea tradiţională a rufelor să nu mai poată fi posibilă. Restricţionarea funcţionării magazinelor specializate, creşterea ofertelor de uscătoare şi, nu în ultimul rând, interesul românilor pentru tehnologii care să le uşureze viaţa, toate aceste elemente trebuie puse în legătură directă cu creşterea semnificativă a vânzărilor acestor produse’’, a mai declarat aceasta.
 
În plus, românii au aflat, de pe tutorialele online sau din mass media că uscătoarele de rufe îi ajută să prevină apariţia mucegaiului în case.
 
„De pe youtube, din publicaţiile de specialitate, din experienţa prietenilor, a rudelor, mulţi au aflat ce probleme pentru sănătate poate genera uscarea rufelor în casă, mai ales într-un mediu închis. Astfel că au căutat soluţii optime pentru a evita mucegaiul, alergiile şi bolile respiratorii’’, arată experţii de la Frames.
 

Piaţa uscătoarelor de rufe, potenţial semnificativ

Potrivit experţilor, potenţialul pieţei de uscătoare este unul semnificativ, în condiţiile în care, în prezent, în România se vinde un uscător la 10 maşini de spălat rufe. În ţările vestice, raportul este de 1 la 3.
 
Pe ansamblu, dincolo de datele din primele două luni din 2020/2021, piaţa uscătoarelor de rufe din România a raportat, la finele anului trecut, peste 68.000 de unităţi vândute. Spre comparaţie, piaţa maşinilor de spălat rufe a înregistrat vânzări de 580.000 de unităţi.
 
Pentru a acoperi cererea în creştere pe piaţa locală şi nu numai, Haier a deschis la începutul acestui an o fabrică în Turcia care va produce uscătoare de rufe marca Candy.
 
Fabrica va produce uscătoare de rufe din gama EOLO, clasă energetică A+, A++ si A+++, conform reglementărilor europene, cu capacităţi diferite, de 7, 8, 9 si 10 kg, de dimensiuni standard si SLIM.
 
„O premieră pentru România o reprezintă uscătoarele de 10 Kg pe care le-am adus pe piaţa din România şi suntem singurii cu această capacitate ’’, a mai declarat Bănică.
 

Ce îşi doresc românii de la un uscător de rufe

Atunci când cumpără un uscător de rufe, românii sunt interesaţi de capacitatea acestuia, de numărul de programe de uscare şi de consumul de energie electrică.
 
„Familiile cu copii caută uscătoare cu capacitate cât mai mare, iar cele de 10 kg credem că se vor afla în prim-plan. Un uscător de rufe trebuie să aibă în plus şi multe programe de uscare şi să consume cât mai puţină energie”, afirmă Cristina Bănica, Managing Director Candy Hoover Romania.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările