Planul de relansare a economiei: Construirea Canalului Siret – Bărăgan şi reabilitarea infrastructurii de irigaţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Planul de relansare a economiei, anunţat miercuri de Guvern, presupune o serie de investiţii în refacerea infrastructurii de irigaţii, dar şi construirea Canalului Siret – Bărăgan.

Astfel, în Planul de relansare a economiei este menţionată extreme de succint:

Infrastructura agricolă de irigaţii

Reabilitarea infrastructurii de irigaţii - 3.4 miliarde euro

Construirea Canalului Siret-Bărăgan

Reabilitarea infrastructurii de desecare-drenaj

Amenajări de combatere a eroziunii solului

Proiectul Canalului Siret-Bărăgan a fost aprobat de Nicolae Ceauşescu în 1986, iar în anul următor a început execuţia primului tronson. Conform proiectului, canalul ar trebui să aibă 198 kilometri, o lăţime la bază de 20 de metri şi o adâncime de 7 metri. 

Lucrările au mers oarecum bine până la începutul anilor 1990, când s-au realizat şi primii kilometri de infrastructură din cele două tronsoane. Canalul ar trebui să aibă următorul traseu: Călimăneşti-Mărăşeşti-Focşani-Râmnicu Sărat-Buzău-Urziceni-Dridu, între Acumularea Călimăneşti de pe Siret şi lacul Dridu, situat la nord de Bucureşti, pe râul Ialomiţa.

Primul tronson al Canalului este amplasat pe teritoriul judeţului Vrancea şi are o lungime de 50 de kilometri, din care s-au început lucrări pe 11 kilometri, 5,7 kilometri fiind deja funcţionali. 

Al doilea tronson are 140 de kilometri şi traversează judeţele Buzău şi Ialomiţa, până la Dridu. Acesta este şi cel mai costisitor.

De-a lungul timpului, mai multe autorităţi naţionale s-au ocupat în mod direct de Canalul Siret-Bărăgan, respectiv Ministerele Transporturilor, Mediului şi Agriculturii, dar şi Administraţia Naţională „Apele Române“. 

Recent, infrastructura a fost preluată în administrare de Ministerul Agriculturii, prin Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare, de la Ministerul Apelor şi Pădurii, iar anul trecut a fost inaugurată o staţie de pompare, în judeţul Vrancea, ca parte a construcţiei canalului Siret-Bărăgan, care asigură irigarea unei suprafeţe de 3.000 de hectare de culturi agricole.

Citeşte şi:

Planul uriaş de relansare economică: măsuri pentru angajaţi şi companii, mii de kilometri de autostradă, investiţii în energie, irigaţii, şcoli, spitale

Planul de relansare economică: 3.000 de kilometri de autostrăzi şi drumuri expres şi 3.000 de kilometri de cale ferată, până în 2030. Noi porturi şi aeroporturi

Planul de relansare economică: 2.500 de şcoli reabilitate, 180 de noi grădiniţe, 40 de noi campusuri şcolare, 30 de noi cămine studenţeşti

Planul de relansare economică: Trei noi spitale regionale, până în 2027. Investiţii de 17 miliarde lei în spitale judeţene, orăşeneşti şi centre medicale din rural

 

Planul de relansare a economiei: Cât vrea să investească statul în sportul de performanţă

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite