Peste 100 de magazine online se deschid lunar în România. De ce marii retaileri migrează către comerţul electronic
0Cu o creştere anuală de peste 30%, piaţa locală de e-commerce e tot mai atrăgătoare pentru vânzători şi cumpărători, deopotrivă. Regulile jocului se schimbă din mers.
Ştiaţi că prima comandă de pe eMAG.ro s-a făcut în 17 decembrie 2001 şi a fost pentru o imprimantă cu un preţ de aproximativ 75 de dolari? Probabil că nu. Se întâmpla într-un moment în care platforma de e-commerce, deţinută acum de sud-africanii de la Naspers, nu conta într-un retail online care abia începea să se conecteze la cumpărătorul român. Astăzi, peste 100 de noi magazine se deschid în fiecare lună în .ro, iar eMAG domină de mult o piaţă locală de e-commerce cu venituri cumulate de 2,8 miliarde de euro în 2017, în creştere cu 38% faţă de anul anterior.
Dar chiar şi aşa, încă rămânem departe de alte ţări din regiune. În Polonia, de exemplu, veniturile din comerţul online reprezintă aproximativ 10% din totalul încasărilor din retail, faţă de doar 5,6% în cazul României, conform studiilor făcute de Asociaţia Română a Magazinelor Online şi GpeC, cel mai mare eveniment de e-commerce din România. Numai că lucrurile nu stau încremenite şi se precipită într-o viteză de broadband.