Orange scumpeşte unele abonamente şi forţează clienţii să-şi rezilieze contractul în cazul în care nu acceptă noile tarife

Operatorul de telefonie Orange România a început să transmită mesaje clienţilor prin care le propune majorarea preţului abonamenului şi suplimentarea serviciilor oferite, anunţându-i că, în cazul în care nu sunt de acord, vor rezilia contractul.

UPDATE Orange România precizează, într-un comunicat transmis Adevărul că sunt vizate de scumpiri o serie de abonamente care nu se mai află în oferta comercială curentă a companiei. Operatorul mobil spune că desfăşoară o campanie punctuală, iar mesajele nu vor fi transmise decât anumitor clienţi.

„Mesajul semnalat face parte dintr-o campanie punctuală de repoziţionare, adresată clienţilor cu pachete de servicii mobile care nu mai fac parte din actuala ofertă comercială. 

Noile abonamente propuse clienţilor Orange vizaţi de această campanie oferă beneficii superioare, care răspund mai bine nevoilor de comunicare actuale.

Fiind vorba despre o campanie comercială adresată doar anumitor categorii de clienţi, aceasta nu se regăseşte pe site-ul orange.ro, clienţii vizaţi fiind informaţi punctual prin alte metode de comunicare“, a precizat Orange România.

Ştire iniţială

„Salut! Începând cu data de 01.11.2019 vei beneficia de noul pachet Orange Me Start 7 cu nelim minute şi SMS în reţea, nelim minute şi SMS naţionale, 100 minute internaţional şi 50 GB net la doar 7 EUR/lună (cu TVA). Dacă nu eşti de acord cu această modificare, poţi solicita în magazine sau la Serviciul Clienţi, în 30 de zile de la primirea acestui SMS, denunţarea unilaterală a contractului pentru acest număr, fără penalităţi. În cazul în care nu vom primi niciun răspuns în acest termen, vom considera că ai acceptat noua ofertă”, se arată în SMS-ul primit de un abonat.

Până la ora redactării acestei ştiri nu am obţinut un răspuns oficial din partea Orange.


Orange este interesată de preluarea infrastructurii fixe de comunicaţii a fostului Romtelecom, pentru a fi un furnizor complet de servicii fix-mobile, aşa cum va fi şi Vodafone care a preluat UPC.

Fostul Romtelecom este controlat de grupul elen OTE deţine 54% din acţiuni, iar statul român, prin intermediul Ministerului Comunicaţiilor, este acţionar minoritar cu - 46% din acţiuni. Grupul elen OTE este controlat la rândul său de Deutsche Telekom (40% din acţiunile OTE).

Telekom România a început deja procedurile de concediere în masă a celor aproximativ 700 de angajaţi, aceştia primind, în funcţie de vechime, un anumit număr de salarii compensatorii, conform contractului colectiv de muncă.

Pe de altă parte, la finalul lunii august, Telekom România şi-a informat clienţii că va majora tarifele pentru toate segmentele de servicii pe care le oferă, începând cu luna octombrie a acestui an.