Nemţii acaparează piaţa aeriană din România

După ce Lufthansa a preluat controlul Swiss Airlines şi Austrian Airlines, compania a devenit al doilea operator aerian din România după Tarom. Bătălia se duce şi pe piaţa low-cost. Anul trecut, companiile aeriene nemţeşti au transportat peste un milion de pasageri în şi dinspre ţara noastră, ajungând la o cotă de piaţă cumulată de peste 30%.

Ştiri pe aceeaşi temă

Problemele financiare au dus, anul trecut, la falimentul mai multor companii aeriene, unele prezente şi în România, precum My Air (Italia) şi Sky Europe (Slovacia). Alţii au preferat însă să vândă o parte din acţiuni unor companii mai mari şi, astfel, să-şi păstreze prezenţa în aer.

Două exemple concrete sunt Austrian Airlines (Austria) şi Swiss Airlines (Elveţia), care au vândut o bună parte din acţiuni gigantului german Lufthansa, cel mai mare operator aerian din Europa. Astfel, Lufthansa, care mai este prezent în ţara noastră şi prin intermediul companiei low-cost Germanwings, a ajuns să deţină peste 30% din piaţa internă de profil şi să transporte, în 2009, peste un milion de pasageri în şi dinspre
România.

Strategie de atac

Grupul Lufthansa a devenit, astfel, al doilea operator aerian clasic din ţara noastră, după compania naţională Tarom, care a transportat anul trecut, 1,72 milioane de pasageri, cu un grad de ocupare de 58,9% pe rutele externe. Dar nemţii se pare că vor mai mult, iar pentru 2010 au pregătit un plan de atac foarte dur raportat la ceilalţi competitori de pe piaţă, în special la Tarom, Air France, KLM, Carpatair, Turkish Airlines şi Malev.

„Anul trecut, am raportat pe piaţa din România un avans de 6% al numărului de pasageri, iar unul dintre factorii care au contribuit la această creştere este introducerea zborului Bucureşti-Milano, din martie, prin Lufthansa Italia. În acelaşi timp, am decis să reducem tarifele de zbor şi am crescut cota de piaţă cu 18%", a declarat Stefan Versemann, directorul general de vânzări pentru România şi Moldova.

În urma lansării de curse noi şi a creşterii frecvenţei de zbor, Lufthansa va avea, împreună cu cele două companii partenere, Austrian Airlines şi Swiss, 178 de curse pe săptămână, cu retur, din România spre Frankfurt, Düsseldorf, Viena, Zürich şi Milano. Prezenţa impozantă a nemţilor pe piaţa autohtonă este simţită şi în segmentul zborurilor low-cost.

Concurenţă pe low-cost

Cea mai importantă companie germană de acest tip este Germanwings, care deţine o cotă de aproximativ 18% din piaţa internă de profil şi a transportat, în 2009, peste 80.000 de pasageri în şi dinspre România. Totodată, luna trecută a intrat pe piaţa internă operatorul Fly Niki, fondat de austriacul Niki Lauda, fost campion mondial de Formula 1, dar controlat de nemţii de la Air Berlin.

De asemenea, Air Berlin va opera din luna martie zboruri din Bucureşti spre München, Nürenberg, Hanovra şi Düsseldorf. De asemenea, Air Berlin a anunţat, încă de anul trecut, că din vara lui 2010 va efecuta curse regulate, în fiecare marţi, pe ruta München - Constanţa.

Tarife de criză

Ca să facă faţă crizei, transportatorii aerieni clasici au micşorat substanţial preţurile, concurând, în unele cazuri, cu operatorii low-cost. De exemplu, la Austrian Airlines, un bilet Bucureşti-Viena costă 69 de euro.


Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările