Nădlac II va fi prima vamă cu autostradă a României, cea mai mare poartă rutieră a ţării

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Vama Nădlac II are porţi de trecere şi control separate pentru TIR-uri, autocare şi autoturisme
Vama Nădlac II are porţi de trecere şi control separate pentru TIR-uri, autocare şi autoturisme

Sâmbătă va fi inaugurată cea mai mare poartă rutieră a ţării, la confluenţa dintre autostrăzile Arad-Nădlac şi Mako-Csanadpalota (Ungaria). Are 20 de benzi de circulaţie, iar aparatura vameşilor poate detecta maşinile furate sau care nu au taxele de drum plătite la zi

Primul punct de trecere a frontierei aflat pe o autostradă din România va fi inaugurat sâmbătă, având 20 de benzi de circulaţie, supraveghere video cu recunoaştere automată a numerelor de înmatriculare şi parcare pentru camioane.

Noua vamă, aflată la joncţiunea autostrăzilor A1 (România) şi M43 (Ungaria), se va numi Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II (RO) - Csanadpalota (H).

22 de hectare supravegheate video

Punctul de frontieră se află pe teritoriul României, la aproximativ zece kilometri nord de Vama Nădlac, situată pe DN 7, care în prezent este cea mai mare de la graniţa cu Ungaria.

Noul punct de control va avea 20 de benzi de circulaţie, respectiv câte zece pe fiecare sens, cu câte zece cabine duble, în care vor sta poliţişti de frontieră români şi maghiari.

Suprafaţa punctului Nădlac II este de 22 de hectare şi este complet supravegheată video.

Potrivit specialiştilor care au echipat complexul vamal, camerele instalate la cabinele de control identifică automat numerele de înmatriculare ale maşinilor, iar programele informatice afişează dacă maşinile sunt furate sau dacă au vigneta plătită.

Din cele zece benzi de pe fiecare sens, patru sunt pentru autoturisme, patru sunt pentru automarfare (nefiind inclus transportul de mărfuri ce trebuie controlate fitosanitar şi veterinar şi transportul de mărfuri periculoase), iar două sunt pentru autocare.

Pentru traficul greu vor exista patru cântare, două pe fiecare sens de circulaţie. Parcarea de pe sensul de ieşire din ţară are 107 locuri pentru camioane.

Fără camioane grele în vechea Vamă Nădlac

Proiectul amenajării acestui punct de frontieră a fost modificat faţă de cel cuprins în contractul de construire a autostrăzii Nădlac-Pecica.

Astfel, la solicitarea autorităţilor, punctul a fost extins, pentru a avea o capacitate de tranzit mult mai mare decât cea prevăzută iniţial, iar costurile de amenajare se ridică la peste 30 de milioane de lei, pentru care s-a semnat un contract nou cu asocierea de firme care a realizat autostrada.

După deschiderea PTF Nădlac II, automarfarele cu o capacitate de peste 7,5 tone nu vor mai putea tranzita vechiul punct de trecere a frontierei Nădlac, de pe DN7.

Deschiderea acestui nou punct de frontieră a fost aprobată de Guvern miercuri, printr-o hotărâre. Pentru acest proiect, bugetul Ministerului Afecerilor Interne a fost suplimentat cu 280.000 de lei, din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, pentru Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră, în vederea achiziţionării de echipamente necesare completării dotării şi operaţionalizării punctului de trecere a frontierei.

Amenajarea Punctului de Trecere a Frontierei Nădlac II (România) – Csanadpalota (Ungaria) este inclusă în proiectul autostrăzii Nădlac-Arad, care face parte din Reţeaua - Europeană de Transport (TEN-T) ce tranversează România şi care are ca obiectiv conexiunea între Autostrada A1 şi Autostrada M43.

Lotul Pecica-Arad, deschis circulaţiei

Tot sâmbătă, va fi deschis circulaţiei şi lotul II al autostrăzii Nădlac-Arad, cuprins între Pecica şi Arad.
Lotul II are o lungime de 16 kilometri, din care 6 kilometri au fost deschişi circulaţiei în luna decembrie 2014, odată cu primul lot, pentru a exista legătură între DN7 şi şoseaua de mare viteză. Astfel, vor mai fi deschişi traficului cei zece kilometri rămaşi, cuprinşi între DN7 Pecica şi Arad.

Construcţia Autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 de kilometri. Primul a fost adjudecat iniţial de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul II a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro.

Lucrările de construcţie pentru cele două tronsoane au fost deschise în octombrie 2011, termenul de execuţie fiind de un an şi jumătate.

Ulterior, CNADNR a reziliat cele două contracte şi a atribuit continuarea lucrărilor asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl.

Potrivit unor surse locale de la Arad, la inaugurarea punctului de frontieră sunt aşteptaţi premierul român Victor Ponta şi premierul maghiar Viktor Orban.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite