
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, a atras atenţia că la 162 de ani de la Unirea Moldovei şi a Ţării Româneşti, provinciile nu sunt legate cu autostrăzi sau căi ferate moderne.
„Momentul 24 ianuarie 1859 ne-a arătat că
uniţi şi solidari putem asigura dezvoltarea României. E o lecţie importantă de
care trebuie să ne amintim în fiecare zi. Avem cu toţii răspunderea acţiunilor
din prezent, care vor determina parcursul pentru generaţiile viitoare”, a scris
ministrul, duminică, pe pagina sa de Facebook.
Cătălin Drulă a menţionat că pe toate
sectoarele se apropie de finalizare proiectele tehnice, cel mai avansat fiind
sectorul A3-Buzău.
De asemenea, el a semnalat că spre sfârşitul
primăverii, va fi lansată licitaţia de execuţie a lucrărilor a primului sector
între A3 (Dumbrava) şi Buzău. Apoi la câteva luni distanţă urmează celelalte
sectoare, pe măsură ce e finalizată proiectarea: Buzău-Focşani, Focşani-Bacău
şi Bacău-Paşcani. Sectorul de la Paşcani la Suceava şi mai departe la Siret
este şi el în proiectare, dar abia la început, şi va fi finalizat conform
termenului contractual la anul, a precizat ministrul Transporturilor.
„Un proiect bine pregătit e un proiect care se
construieşte la timp. Dacă ai studii corecte de teren, un proiect tehnic de
execuţie bun, exproprierea terenurilor, acordul de mediu, banii disponibili şi
un constructor serios, autostrada se face la termen şi fără întârzieri.
Profesionalismul în faza de proiectare e esenţial pentru reuşită”, a mai scris
ministrul.
Acesta a subliniat că infrastructura Moldovei
este pentru el o prioritate, pentru care s-a luptat ani de zile, a fost la
Iaşi, a scris, a luat poziţii publice.
„Nu am uitat nici de autostrada A8 şi împreună
cu colegul meu, secretarul de stat Adrian Covăsnianu, vechi militant pentru
proiectele Moldovei, vrem să începem cât mai repede lucrările şi să prindem
finanţare în PNRR (Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă)”, a afirmat
Cătălin Drulă.
Zilele acestea echipa ministrului discută
despre căile ferate ale Moldovei şi cum poate fi schimbată paradigma, „ca să nu
mai stăm zeci de ani până ajungem să implementăm proiectele de reconstrucţie
(cum e cazul coridorului IV)”.
„Vrem să folosim PNRR pentru o injecţie de
capital într-o reţea degradată. Cred în echitate în politica de investiţii
publice. Infrastructura trebuie dezvoltată echilibrat în toate zonele ţării, nu
doar pe principiul «cine se mişcă bine» sau are relaţii mai bune la centru”, a punctat Drulă.
Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos: