VIDEO Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, în studioul Adevărul Live: „La jumătatea anului viitor vom putea demara efectiv lucrările pe Sibiu-Piteşti“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Iulian Matache, ministrul Transporturilor, a fost invitat la Adevărul Live. Oficialul a abordat teme de imediată actualitate din domeniul transporturilor şi infrastructurii, cum ar fi stadiul lucrărilor la proiectele de autostrăzi, pregătirea pentru iarnă, negocierile cu sindicaliştii din sectorul feroviar sau absorbţia fondurilor europene.

 

Rectificările bugetare , banii din acciza suplimentară (7 eurocenţi/litru) la carburanţi, fazarea proiectelor de infrastructură şi principalele prevederi din Master Planul General de Transport sunt, de asemenea, discutate cu Iulian Matache.

Iată principalele declaraţii ale ministrului Transporturilor:

** Absorbţia fondurilor europene pe transporturi a fost de 6% în 2012, când PSD a intrat la guvernare, apoi în 2014 a ajuns la 58%. Acum, până la finalul anului 2015 va fi de 73-75% - desigur, vorbim de tronsonul financiar 2007-2013. Au fost zeci de motive de greşeli care au dus la întârzieri, sper să nu se mai repete în viitor.

** Priorităţile pentru tronsonul financiar 2014-2020: Sibiu-Piteşti şi Culoarul IV feroviar, sectorul Simeria-Gurasada.

** Autostrada Sibiu-Piteşti: la jumătatea anului 2016 vor începe efectiv lucrările. Până atunci, vor fi dezbateri locale în fiecare judeţ străbătut de acest tronson, pentru a identifica eventualele probleme punctuale. Sunt cinci tronsoane, din care două sunt capetele, la sfârşitul anului vom avea caietele de sarcini şi vom putea demara licitaţiile pentru sectoarele de capăt, astfel ca la jumătatea anului să înceapă efectiv lucrările.

** Podul Giurgiu-Ruse. Acest pod nu a mai fost reparat niciodată în cei 60 de ani de când a fost dat în folosinţă. Îmi cer scuze pentru neplăcerile create şoferilor, celor care au fost afectaţi de aceste lucrări. Am fost anunţaţi de către constructori că la 15 noiembrie vor fi gata cu podul.

** Tronsonul Moara Vlăsiei - Bucureşti este în plină procedură de licitare, în octombrie ar trebui să avem adjudecatarul, dar ştiţi cum e că în România se contestă cam tot...

** Comarnic-Braşov: vom licita capetele, dar numai după studiile geotehnice. Până atunci, vom pregăti variantele ocolitoare de la Comarnic şi Buşteni, pentru a asigura o mai bună fluenţă a circulaţiei.

** Centura Bucureştiului - de la A1 la A2 pe partea de nord (Chitila - DN1) ar putea fi gata anul viitor şi tot atunci vor demara licitaţiile şi pentru partea de sud.

** Dezăpeziri - mâine încep deschiderile de oferte la Direcţiile Regionale de Drumuri şi Poduri, cred că până pe 10-15 octombrie licitaţiile vor fi închise. Eu le-am atras atenţia încă din urmă cu două luni că vine iarna şi cred că de data aceasta nu ne va mai lua prin surprindere.

** Negocierile cu sindicatele din CFR - continuăm discuţiile, analizăm în ce măsură se pot îndeplini revendicările sindicaliştilor, dar o grevă generală nu este de dorit nici pentru patronate, nici pentru sindicate şi cu atât mai puţin pentru publicul călător. Chiar în această după-amiază reluăm discuţiile cu sindicaliştii.

** Privatizarea CFR Marfă: analizăm varianta listării pe Bursă. Până acum, niciun consultant nu s-a arătat interesat pentru această privatizare. CFR Marfă are mult de încasat de la partenerii comerciali, în special din sectorul energetic, are creanţe contractate de peste 110% din cifra de afaceri. Va urma o restructurare strict operaţională, nu vor mai fi disponibilizări de personal.

** Privatizarea Tarom - în acest moment, situaţia companiei nu este atât de favorabilă încât să se pună problema privatizării.

** Metroul bucureştean. Contractul de furnizare de trenuri este blocat, e la DNA - să spunem lucrurilor pe nume - şi suntem blocaţi cu achiziţia acestor trenuri. Altfel, la anul vor fi gata lucrările pe Magistrala IV (spre Drumul Taberei), sper să deblocăm licitaţia cu trenurile, astfel încât la anul să se şi circule pe acest tronson.

** Listarea la Bursă a companiilor Aeroporturi Bucureşti şi Portul Constanţa - o decizie se va lua curând în Guvern, aceste listări au fost gândite la pachet cu listarea CFR Marfă.

** Banii din supraacciza la carburanţi au fost folosiţi, la demararea lucrărilor pe tronsoanele de autostradă Suplacu de Barcău - Borş, Nădăşelu - Mihăeşti şi Mihăeşti - Gilău. Dar vedeţi că din 2017 nu vor mai veni bani din această sursă, supraacciza va fi eliminată.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite