Ministrul Şova a cerut control la lucrările întârziate pe Coridorul IV feroviar

Ministrul Şova a cerut control la lucrările întârziate pe Coridorul IV feroviar

Lucrările de reabilitare pe anumite tronsoane ale Coridorului IV pan-european se derulează şi acum într-un ritm scăzut FOTO Adevărul

Contractele lucrărilor întârziate de pe Coridorul IV feroviar nu vor fi reziliate, a anunţat vineri Dan Şova, ministrul Transporturilor, însă a precizat că a cerut ca acestea să fie verificate.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Acolo am cerut un control să vedem exact, şi de la Ministerul Transporturilor, şi de la Autoritatea de Management pe Programul Sectorial de Transporturi, să facem ce am făcut şi la CNADR. Am luat lucrările întârziate şi le-am urnit din loc“, a declarat ministrul Dan Şova.
 
În septembrie anul trecut, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA anunţa că, în urma unui control derulat în teritoriu de reprezentanţii direcţiei de specialitate care gestionează proiectele cu finanţare din fonduri europene din cadrul companiei, s-a constatat că lucrările de reabilitare pe anumite tronsoane ale Coridorului IV pan-european se derulează într-un ritm scăzut, dar că se are în vedere recuperarea întârzierilor raportate.
 
În acest context, pentru perioada septembrie-decembrie 2013, reprezentanţii CFR şi cei ai firmelor antreprenoare au semnat o înţelegere prin care fiecare parte s-a angajat să întreprindă acţiuni şi măsuri care să conducă la recuperarea întârzierilor înregistrate în graficul de execuţie a lucrărilor.
 
Verificarea gradului de execuţie a vizat lucrările de reabilitare pe cinci tronsoane feroviare, aferente secţiilor de circulaţie: 
 
Frontieră – Curtici – Arad - Km 614 (constructor asocierea Alstom Transport-Swietelsky Bau Gesell Sachaft-Astaldi-Euro Construct Trading 98-Dafora), stadiul fizic-33%, termen de finalizare 2014; 
 
secţiunea Simeria-Coşlariu, tronsonul Vinţu de Jos-Coşlariu (constructor LD Impresa Pizzarotti & C S.p.A.), stadiul fizic-14,85%, termen de finalizare 2014;
 
secţiunea Coşlariu-Sighişoara, tronsonul Coşlariu-Micăsasa (constructor Aktor-Arcada Company), stadiul fizic-33,36%, termen de finalizare 2015; 
 
Micăsasa-Aţel (stadiul fizic-12,72%, termen de finalizare 2015) 
 
Aţel-Sighişoara (stadiul fizic-17,15%, termen de finalizare 2015), constructor FCC Construccion SA-Alpine Bau GmbH-Azvi Straco.

Mai puteţi citi: 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: